Overslaan en naar de inhoud gaan

STIR krijgt concurrent online bereiksonderzoek

Het Amerikaanse bedrijf voor online bereiksonderzoek ComScore bezig met een introductie in Nederland. Het wil een panel opzetten van 40…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eind dit jaar verwacht het data te kunnen verkopen over het surfgedrag in Nederland, meldt Emerce. ‘Klanten die in Europa actief zijn vroegen ons geregeld naar gegevens over de Nederlandse markt’, zegt Michael Read, de Europese vertegenwoordiger van ComScore.
Mensen worden online geworven voor deelname aan het onderzoek en geven toestemming om hun surfgedrag (maar ook koopgedrag) te volgen. In ruil daarvoor krijgen ze een niet-geldelijke vergoeding, zoals bijvoorbeeld anti-virussoftware.
Gelijktijdig moet ComScore het aantal Nederlandse sites waar het data kan vergaren nog uitbreiden.

related partner content for mobile comes here

Waar ComScore de markt betreedt, vertrekt Nielsen//NetRatings. Het VNU-bedrijf besloot onlangs te stoppen met het doen van online bereiksonderzoek in Nederland. Het besluit lijkt mede ingegeven door het mislopen van de grote opdracht voor online bereiksonderzoek van Stichting Internetreclame (STIR). Read gelooft in Nederlands succes en zegt (goedkoop) te kunnen concurreren met de STIR.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in