Overslaan en naar de inhoud gaan

PostNL ziet postmarkt sterker krimpen

PostNL ziet de Nederlandse postmarkt dit jaar sterker krimpen dan verwacht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De reorganisatie die de krimpende markt moet opvangen ligt tegelijkertijd voor op schema. bezorgde in Nederland vorig kwartaal 11,3 procent minder geadresseerde post dan een jaar eerder. Voor heel 2013 wordt nu gerekend op een afname van 9 tot 11 procent, in plaats van 8 tot 10 procent, zoals eerder werd voorspeld.

related partner content for mobile comes here

Volgens bestuursvoorzitter Herna Verhagen komt de krimp vooral door de vervanging van post door e-mail, maar ook door de slechte economische omstandigheden en toegenomen concurrentie.

De reorganisatie van het postbedrijf ligt voor op schema, zegt Verhagen. PostNL schroefde de verwachting voor de besparingen in 2013 op tot tussen 60 en 80 miljoen euro. Eerder werd uitgegaan van 40 tot 60 miljoen euro. De kwaliteit van de postbezorging lag volgens Verhagen in de eerste helft van dit jaar boven de wettelijk verplichte norm.

PostNL boekte vorig kwartaal een omzet van 1,03 miljard euro. Dat was 1,4 procent minder dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat halveerde bijna tot 36 miljoen euro, terwijl de nettowinst verschrompelde van 22 miljoen tot 3 miljoen euro.

De sterke winstdaling kwam vooral door eenmalige kosten voor de reorganisatie.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in