Hemels wordt Head Office en verandert positionering


Het Hilversumse bureau Hemels bestaat inmiddels een kleine 20 jaar, en werd tweeënhalf jaar geleden overgenomen door Sanoma. Het bureau is actief op het gebied van BtoB, BtoC en BtoE-communicatie voor klanten als KLM, Mercedes, Albert Heijn, IKEA, Toyota, KvK en E.ON.
Het bureau werkt onder Sanoma nauw samen met het Belgische Head Office, dus was de naamsverandering snel duidelijk: Hemels gaat voortaan verder onder de naam Head Office Nederland.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDirecteur Fred van Gelder (foto): 'Na de overname door Sanoma hebben we de transitie ingezet naar een veel breder dienstenpakket. We kunnen nu het hele traject bestrijken. Van strategie tot concept en uitvoering, waarbij we alle middelen zoals magazines, print en digitaal, social media, responsive websites, e-mails, video’s en content voor mobile kunnen inzetten. Daarnaast zien we dat content steeds vaker verbonden wordt aan data. Lees-, klik- en deelgedrag wordt vastgelegd en er worden profielen aan gekoppeld.'
Van Gelder: “Contentmarketing is door de explosieve groei van internet in beweging en heeft de wereld ook echt veranderd. Kennis is gedemocratiseerd door de opkomst van internet. De macht ligt nu bij de consument. Met als gevolg dat het internet is uitgegroeid tot veel meer dan alleen maar een conversiemiddel. Het is belangrijk dat de bezoeker een softe landing maakt, en niet heel rigide iets moet kopen. Zie het als een blind date; je wilt elkaar eerst ontdekken, en je gaat het dan niet meteen over kinderen hebben. Contentmarketing zorgt ervoor dat je elkaar ontdekt.'
'Met behulp van storytelling kun je een consument die zachte landing laten maken. Dan krijgt een merk een gezicht, een gevoel en wordt er een relatie opgebouwd. Om dit proces te ondersteunen hebben we bij Head Office een intelligent contentmarketingsysteem ontwikkeld, waarmee je klantprofielen kunt verrijken. Daardoor kunnen we de content heel gericht afstemmen op de behoefte van de consument.'
Er werken 70 werknemers bij Head Office Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid