Overslaan en naar de inhoud gaan

Hemels wordt Head Office en verandert positionering

Customer mediabedrijf Hemels gaat vanaf vandaag verder als Head Office Nederland, en herpositioneert zich als full service…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Hilversumse bureau Hemels bestaat inmiddels een kleine 20 jaar, en werd tweeënhalf jaar geleden overgenomen door Sanoma. Het bureau is actief op het gebied van BtoB, BtoC en BtoE-communicatie voor klanten als KLM, Mercedes, Albert Heijn, IKEA, Toyota, KvK en E.ON.

related partner content for mobile comes here

Het bureau werkt onder Sanoma nauw samen met het Belgische Head Office, dus was de naamsverandering snel duidelijk: Hemels gaat voortaan verder onder de naam Head Office Nederland.

Directeur Fred van Gelder (foto): 'Na de overname door Sanoma hebben we de transitie ingezet naar een veel breder dienstenpakket. We kunnen nu het hele traject bestrijken. Van strategie tot concept en uitvoering, waarbij we alle middelen zoals magazines, print en digitaal, social media, responsive websites, e-mails, video’s en content voor mobile kunnen inzetten. Daarnaast zien we dat content steeds vaker verbonden wordt aan data. Lees-, klik- en deelgedrag wordt vastgelegd en er worden profielen aan gekoppeld.'

Van Gelder: “Contentmarketing is door de explosieve groei van internet in beweging en heeft de wereld ook echt veranderd. Kennis is gedemocratiseerd door de opkomst van internet. De macht ligt nu bij de consument. Met als gevolg dat het internet is uitgegroeid tot veel meer dan alleen maar een conversiemiddel. Het is belangrijk dat de bezoeker een softe landing maakt, en niet heel rigide iets moet kopen. Zie het als een blind date; je wilt elkaar eerst ontdekken, en je gaat het dan niet meteen over kinderen hebben. Contentmarketing zorgt ervoor dat je elkaar ontdekt.'

'Met behulp van storytelling kun je een consument die zachte landing laten maken. Dan krijgt een merk een gezicht, een gevoel en wordt er een relatie opgebouwd. Om dit proces te ondersteunen hebben we bij Head Office een intelligent contentmarketingsysteem ontwikkeld, waarmee je klantprofielen kunt verrijken. Daardoor kunnen we de content heel gericht afstemmen op de behoefte van de consument.'

Er werken 70 werknemers bij Head Office Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in