Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Gedrag consumenten buitenshuis verandert

Onderzoek uitgevoerd door buitenreclamebureau Kinetic laat zien dat de tijd die mensen buitenshuis besteden nog steeds toeneemt en dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het landschap waarin buitenreclame opereert, is aan het veranderen. Zo vindt bijvoorbeeld 90 procent van de toekomstige groei in populatie plaats in stedelijke gebieden, waardoor steden zich meer moeten aanpassen aan de veranderende eisen van de stedelijke bevolking.

related partner content for mobile comes here

Dezelfde trend is voelbaar voor reizen en winkelen, wat weer resulteert in de bouw van honderden winkelcentra, het opknappen van stations en het aanleggen van nieuwe transportlijnen door heel Europa.

Technologie beïnvloedt het leven buitenshuis ook sterk. Er zijn al 11 procent meer mobiele telefoonabonnementen in Europa dan mensen.

Het onderzoek dat Kinetic heeft gepubliceerd - Moving World Europe - is uitgevoerd in acht landen en biedt inzicht in urbanisatie, reisgedrag, shopping, technologie en vrije tijd. Het rapport analyseert hoe mensen zich buitenshuis gedragen en verschaft daarmee meer inzicht over hoe er het best gecommuniceerd kan worden met dit publiek.

Binnen het onderzoek wordt onder andere gekeken naar gelijkenissen en verschillen tussen de landen. Engelsen hebben bijvoorbeeld de langste woon-werk reistijd, de Ieren zijn het meest geobsedeerd door hun mobieltje, Spanjaarden hechten het meeste waarde aan uitgaan en in Italië en Turkije wordt het meeste aantal m2 winkelruimte gebouwd in de komende jaren.

De recessie blijkt het minste invloed gehad te hebben op het uitgaansgedrag in Nederland, Duitsland en Zweden. De recessie heeft vooral invloed gehad op de manier waaróp mensen hun tijd buitenshuis besteden. Goedkopere activiteiten zoals naar het eetcafé en de bioscoop gaan, zijn in populariteit gegroeid. Bedrijven die waarde-voor-geld bieden, hebben van deze trend kunnen profiteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in