Onderzoek: Gedrag consumenten buitenshuis verandert


Het landschap waarin buitenreclame opereert, is aan het veranderen. Zo vindt bijvoorbeeld 90 procent van de toekomstige groei in populatie plaats in stedelijke gebieden, waardoor steden zich meer moeten aanpassen aan de veranderende eisen van de stedelijke bevolking.
Dezelfde trend is voelbaar voor reizen en winkelen, wat weer resulteert in de bouw van honderden winkelcentra, het opknappen van stations en het aanleggen van nieuwe transportlijnen door heel Europa.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTechnologie beïnvloedt het leven buitenshuis ook sterk. Er zijn al 11 procent meer mobiele telefoonabonnementen in Europa dan mensen.
Het onderzoek dat Kinetic heeft gepubliceerd - Moving World Europe - is uitgevoerd in acht landen en biedt inzicht in urbanisatie, reisgedrag, shopping, technologie en vrije tijd. Het rapport analyseert hoe mensen zich buitenshuis gedragen en verschaft daarmee meer inzicht over hoe er het best gecommuniceerd kan worden met dit publiek.
Binnen het onderzoek wordt onder andere gekeken naar gelijkenissen en verschillen tussen de landen. Engelsen hebben bijvoorbeeld de langste woon-werk reistijd, de Ieren zijn het meest geobsedeerd door hun mobieltje, Spanjaarden hechten het meeste waarde aan uitgaan en in Italië en Turkije wordt het meeste aantal m2 winkelruimte gebouwd in de komende jaren.
De recessie blijkt het minste invloed gehad te hebben op het uitgaansgedrag in Nederland, Duitsland en Zweden. De recessie heeft vooral invloed gehad op de manier waaróp mensen hun tijd buitenshuis besteden. Goedkopere activiteiten zoals naar het eetcafé en de bioscoop gaan, zijn in populariteit gegroeid. Bedrijven die waarde-voor-geld bieden, hebben van deze trend kunnen profiteren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid