Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele advertenties afstemmen op TV reclames ook in Nederland beschikbaar

Het second screen gebruik is de laatste laatste jaren enorm gegroeid. Online advertising exploitant Semilo speelt et MediaSynced in door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al langer werd met dezelfde technologie online advertenties met TV commercials gesynced. In verschillende onderzoeken is aangetoond dat campagnes die zowel op televisie als online worden ingezet een positief effect hebben op de merkbeleving en kans op interactie. Het toenemende gebruik van (mobiel) internet tijdens het TV kijken heeft een slecht effect op de engagement van consument op de TV reclames. Wat eerst het first screen was (TV) verwordt tot het second screen, het second screen (tablet/smartphone) wordt het first screen. Dit is uiteraard zeer nadelig voor adverteerders, die hun budgetten besteden aan TV commercials, maar het biedt ook weer mogelijkheden. Onbewust maken die passief betrokken consumenten TV commercials namelijk wel mee, in geluid en deels in beeld. Door dezelfde adverteerder op dat moment door te plaatsen naar het primaire scherm van aandacht (de tablet of smartphone) en wordt de passieve merkbeleving van de TV inzet versterkt. Tevens bied het consumenten de mogelijkheid om interactief met het merk en/of product te connecten.

related partner content for mobile comes here

Hoe werkt het?

Op het moment dat een bepaalde commercial op TV wordt uitgezonden wordt deze door de technologie van MediaSynced binnen enkele seconden herkend. Er gaat een seintje naar onze ad servers die meteen daarop de ingekochte uitingen beginnen te leveren. Gedurende een aantal minuten zal de campagne online of mobiel draaien om vervolgens automatisch te stoppen. Wordt de campagne weer uitgezonden op een van de 15 grote zenders dan begint de campagne weer met leveren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in