Mobiele advertenties afstemmen op TV reclames ook in Nederland beschikbaar
Al langer werd met dezelfde technologie online advertenties met TV commercials gesynced. In verschillende onderzoeken is aangetoond dat campagnes die zowel op televisie als online worden ingezet een positief effect hebben op de merkbeleving en kans op interactie. Het toenemende gebruik van (mobiel) internet tijdens het TV kijken heeft een slecht effect op de engagement van consument op de TV reclames. Wat eerst het first screen was (TV) verwordt tot het second screen, het second screen (tablet/smartphone) wordt het first screen. Dit is uiteraard zeer nadelig voor adverteerders, die hun budgetten besteden aan TV commercials, maar het biedt ook weer mogelijkheden. Onbewust maken die passief betrokken consumenten TV commercials namelijk wel mee, in geluid en deels in beeld. Door dezelfde adverteerder op dat moment door te plaatsen naar het primaire scherm van aandacht (de tablet of smartphone) en wordt de passieve merkbeleving van de TV inzet versterkt. Tevens bied het consumenten de mogelijkheid om interactief met het merk en/of product te connecten.
Hoe werkt het?
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOp het moment dat een bepaalde commercial op TV wordt uitgezonden wordt deze door de technologie van MediaSynced binnen enkele seconden herkend. Er gaat een seintje naar onze ad servers die meteen daarop de ingekochte uitingen beginnen te leveren. Gedurende een aantal minuten zal de campagne online of mobiel draaien om vervolgens automatisch te stoppen. Wordt de campagne weer uitgezonden op een van de 15 grote zenders dan begint de campagne weer met leveren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid