Overslaan en naar de inhoud gaan

MediaMarkt slaat plank 'volledig mis' met Twitter-reactie, excuses helpen niet

Het meest creatieve werk op sociale media, door The Best Social Media.
mediamarkt
mediamarkt

Merken zijn natuurlijk op sociale media om dichter bij de klanten te staan, ze te helpen, maar lopen daarmee ook het risico een behoorlijke flater te slaan.

related partner content for mobile comes here

Dat overkwam de MediaMarkt afgelopen week. Een betwijfelbaar webcare-moment veroorzaakte een ophef waardoor de social media-afdeling door het stof moest. 

Het begon met deze tweet van een klant.

En daarop volgde deze reactie.

En toen besloot MediaMarkt het volgende te reageren (de tweet is inmiddels verwijderd)

joe

Het wordt meteen duidelijk dat MediaMarkt's reactie niet in goede aarde valt.

En al snel worden er excuses gemaakt.

Maar dat is voor sommigen nog niet genoeg..

De bewuste MediaMarkt-comment wordt opgepakt en mensen delen hun ongenoegen.

Ondertussen maakt de klantenservice overuren.

Sommige mensen vatten de reactie anders op.

MediaMarkt vindt deze steun fijn, maar geeft ook hier aan het slippertje te betreuren.

Wij vroegen MediaMarkt tot slot om een reactie en deze is volledig in lijn met hun reageren op de socials:

'Allereerst bedankt dat jullie ons de kans geven om onze kant te belichten. We doen ons uiterste best om van de social media kanalen van Media Markt iets leuks te maken. Een medewerker heeft geprobeerd leuk uit de hoek gekomen maar heeft hierbij helaas volledig de plank misgeslagen. We betreuren dit ten zeerste en hebben de medewerker hierop aangesproken. Media Markt is er voor iedereen.' 

In samenwerking met de Adformatie deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel van The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sander van den Berg. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in