Overslaan en naar de inhoud gaan

MediaCom in zee met Hofstede Centre voor grootschalig cross-cultureel onderzoek

Het mediabureau komt in mei met de eerste resultaten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met dit langdurige partnerschap – met The Hofstede Centre en moederbedrijf ITIM International - willen MediaCom en The Hofstede Centre samen werken aan het actualiseren van het onderzoek van de Nederlandse sociaal psycholoog Dr. Geert Hofstede. Hofstede&;s theorieën werden voor het eerst gepubliceerd in 1980 en zijn de meest gebruikte en geciteerde modellen over nationale cultuur.

De update van Hofstedes onderzoek wordt een studie waaraan meer dan 60.000 consumenten in 52 landen deelnemen. De studie wordt uitgevoerd in samenwerking met Lightspeed GMI, onderdeel van Kantar Worldwide.

De studie moet grote internationale adverteerders exclusieve inzichten geven in hoe verschillende culturen content en media consumeren. De resultaten van het onderzoek moeten adverteerders de nodige tools in handen geven om beter te begrijpen ‘wat waar werkt‘ en beter in te spelen op ‘culturele gevoeligheden’.

De geüpdate dataset moet uiteindelijk leiden tot het meest uitgebreide cross-culturele project ooit, met MediaCom als eigenaar van de exclusieve rechten om de nieuwe gegevens toe te passen in marketingcommunicatie.

related partner content for mobile comes here

De eerste set van gegevens wordt verwacht in mei 2016. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in