McDonald's boos over spotje Burger King


De boodschap is dat de hamburgers van Burger King zó lekker zijn, dat zelfs Ronald McDonald ze prefereert boven zijn eigen burgers. In een lange regenjas en met een hoedje op staat de kindervriend incognito aan de balie van Burger King om een bestelling te plegen.
‘Het idee is dat de clown vreemdgaat’, zegt een woordvoerster van Burger King. ‘Het is een reclame met een knipoog. Onze boodschap is dat je bij ons meer waar voor je geld krijgt en dat brengen we op een ludieke manier onder de aandacht.'
Een woordvoerder van McDonald’s: ‘Erg grappig allemaal, maar het mag niet. Je mag onze Ronald niet zomaar gebruiken voor je eigen reclame. Ronald is van ons. Wat ze bij Burger King doen, mag gewoon niet, en dat hebben we ze vandaag laten weten.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: GPD.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid