Lidl geeft 'plagerige' smaaktest vervolg met televisiecampagne


Etcetera ontwikkelde de najaarscampagne 'Waar kies jij voor?'.
Eerder schreef MarketingOnline al over de 'frontale aanval' die Lidl opende op A-merken als Coca-Cola en Calvé Pindakaas. Uit onderzoek van Het Centrum voor Smaakonderzoek (in opdracht van Lidl) bleek dat bij veel alledaagse producten consumenten Lidl-producten bijna net zo veel waardeerden als A-merk producten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Even lekker
In zes televisiecommercials zijn deze blinde smaaktesten in een 'grappige' setting gereconstrueerd. In alle filmpjes komen de consumenten - vanzelfsprekend - tot de conclusie dat zowel het A-merk, als het Lidl-merk lekker is.
‘Met deze campagne onderstrepen wij waar Lidl voor staat: de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’, aldus Christine Braun, woordvoerder van Lidl Nederland. ‘Wij geloven dat kwaliteit ook betaalbaar kan zijn. Wij verkopen niet voor niets alleen maar onze eigen merken. Met deze grote campagne willen we heel Nederland zelf onze kwaliteit laten ontdekken.’
De televisiecampagne zal lopen tot medio september.
Ketchup:
Waar kies jij voor?
Cola Light:
Waar kies jij voor?
Koffie:
Waar kies jij voor?
Pindakaas:
Waar kies jij voor?
Margarine:
Waar kies jij voor?
Vissticks:
Waar kies jij voor?
Credits
Lidl: Erik Hogenboom, Jorieke de Vries, Anniek Evers
Bureau: ETCETERA
Productiemaatschappij: Doppler
Geluid: TopFormat
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid