Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN-site scoort hoog op selfservice

De websites van British Telecom, Eircom, KPN, Telia en Vodafone scoren het beste op het punt van selfservice. Dat blijkt uit het door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek dat het door een website geboden niveau van selfservice evalueert, omvatte de top-11 Europese telecomaanbieders en onderzocht hun websites op de vijf belangrijkste selfserviceparameters (advies, inhoud, support, transactie en gebruikerscontrole). Op basis hiervan werd voor elke site een overall score berekend. De top-5 websites presteerde vooral sterk op controle die de gebruiker heeft op de eigen omgeving en het gemak voor de gebruiker om met de website zelfstandig transacties uit te kunnen voeren.

related partner content for mobile comes here

Een potentieel gevaarlijke ontwikkeling volgens het onderzoek is het huidige verschil in branding, messaging en selfservice tussen websites die tot eenzelfde onderneming behoren. Door een gebrek aan afstemming in e-strategie krijgt de klant geen eenduidig beeld van het bedrijf waarmee hij zich kan identificeren en omgekeerd, wat weer leidt tot minder respons of slecht gerichte aanbiedingen. Het gebrek aan een onderliggende klantidentificatie- en marketingstrategie maakt het tevens moeilijker om ook uit andere kanalen (wap, iTV, enz.) voordeel te halen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in