Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft Nederlanders vindt AH te duur

De helft van de Nederlanders beschouwt Albert Heijn als de duurste supermarkt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna een derde van de klanten van AH vindt dit zelf ook, blijkt uit een recent marktonderzoekje van Market Response onder 500 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Zij werden tussen 31 augustus en 4 september 2009 aan de tand gevoeld.

related partner content for mobile comes here

De uitkomst is opvallend, want volgens de Consumentenbond is Albert Heijn voor A-merken niet de duurste supermarkt. Voornamelijk klanten van C1000 en Jumbo zien Albert Heijn als een dure supermarkt. Albert Heijn werkt aan zijn prijsimago, maar de recente extra scherpe Hamsterweken dragen daar nog niet aan bij. Aanbiedingen hebben dan ook nauwelijks invloed op het prijsimago, concludeert MarketResponse.

De recente prijzenooorlog wordt vooral uitgevochten met acties en stuntaanbiedingen. Zo blijkt 1 op de 5 vrouwen actieproducten te kopen die ze eigenlijk niet nodig heeft. Ook bouwen zij graag een voorraadje op. Slechts een derde van de consumenten gaat speciaal voor een aanbieding naar een andere supermarkt.

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in