Helft Nederlanders vindt AH te duur
Bijna een derde van de klanten van AH vindt dit zelf ook, blijkt uit een recent marktonderzoekje van Market Response onder 500 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Zij werden tussen 31 augustus en 4 september 2009 aan de tand gevoeld.
De uitkomst is opvallend, want volgens de Consumentenbond is Albert Heijn voor A-merken niet de duurste supermarkt. Voornamelijk klanten van C1000 en Jumbo zien Albert Heijn als een dure supermarkt. Albert Heijn werkt aan zijn prijsimago, maar de recente extra scherpe Hamsterweken dragen daar nog niet aan bij. Aanbiedingen hebben dan ook nauwelijks invloed op het prijsimago, concludeert MarketResponse.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe recente prijzenooorlog wordt vooral uitgevochten met acties en stuntaanbiedingen. Zo blijkt 1 op de 5 vrouwen actieproducten te kopen die ze eigenlijk niet nodig heeft. Ook bouwen zij graag een voorraadje op. Slechts een derde van de consumenten gaat speciaal voor een aanbieding naar een andere supermarkt.
Bron: Distrifood.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid