Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Gezinspraak’ over de aankoop van producten

De leden van een gezin nemen steeds vaker gezamenlijk een beslissing over de aankoop van producten. Deze ‘gezinspraak’ zal de komende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt prof. dr. A.E. Bronner, hoogleraar Communicatiewetenschap in zijn oratie Gezinspraak. Over beslissen in het gezin en de invloed van reclame daarop. Bronner, die vrijdag 26 september zijn oratie uitspreekt, verklaart de toename van gezinsspraak voor een deel uit de verandering van traditionele rolpatronen.

related partner content for mobile comes here

Tegenwoordig is de keuze voor een product vaak een compromis dat het resultaat is van onderhandelingen: de man wil a, de partner b en c is het resultaat. Desondanks richten marktonderzoek en reclame zich nog steeds in de eerste plaats op de individuele consument. Fred Bronner pleit daarom voor meer aandacht in media- en reclameonderzoek voor beïnvloedingsstrategieën tussen gezinsleden en hoe reclame daarop kan inspelen.In deze oratie onderscheidt hij tien beïnvloedingsstrategieën die gezinnen gebruiken en waarmee onderzoekers rekening kunnen houden. Door bij marktonderzoek niet één, maar meerdere gezinsleden te ondervragen, verkrijgt men meer inzicht in de interactie binnen het gezin.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in