Overslaan en naar de inhoud gaan

Genomineerde Marketeer of the Year 2009: Arjanneke Teeuw van Healthy People

Arjanneke Teeuw is directeur bij en oprichter van Healthy People. Deze week werd bekend dat zij als enige vrouw genomineerd is voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Arjanneke Teeuw is directeur bij en oprichter van . Deze week werd bekend dat zij als enige vrouw genomineerd is voor de prijs Marketeer of the Year 2009, die op 9 juni 2009 wordt toegekend tijdens .

related partner content for mobile comes here

Nadja Doodkorte, manager marketing & verkoop binnendienst DELA Intermediair, interviewde Teeuw als , over haar ambities en successen.

Drie vragen aan Arjanneke Teeuw:

Het blad kopte in hun laatste uitgave ‘De marketeer kan naar de zolder’. Wat is jouw visie hierop?

‘De traditionele marketeer zou eens goed naar zichzelf moeten kijken. Hij hoeft niet te verdwijnen, maar een dagje herbezinnen op een zolderkamer zou voor veel marketeers geen kwaad kunnen. Mensen worden mondiger en prikken steeds makkelijker door marketingtrucs heen; authenticiteit wordt het toverwoord in de 21e eeuw. Marketeers kunnen veel effectiever zijn en kunnen ook veel meer zelf doen. Er gaan onnodig veel marketingeuro’s naar marktonderzoek- en reclamebureau’s.
Niet naar zolder dus, maar wel even herbezinnen op het eigen vakgebied. Voor Healthy People is het succes ooit begonnen op een zolderkamer…’

Waarom moet een organisatie zeker niet snijden in marketing ten tijde van economische tegenwind?

‘Alhoewel het een reactiemechanisme is, moet je in deze tijden absoluut niet snijden in marketing. Je moet overigens beginnen met het product recessieproof maken. Als je vanaf productintroductie meteen begint met zwaar inzetten op above-the-line, en je moet daar nu in snijden, dan mis je de boot met die zwevende consument die alleen door die dure campagnes naar je product is getrokken. Geef het product zelf een belangrijkere rol.’

Hoe ziet jouw marketingplan eruit in tijden van economische neergang?

‘Niet anders dan voorheen; wij willen het communicatietraject zelfs uitbreiden. We gaan door met innoveren en waarde creëren voor consument en retailers.’

Teeuw treedt volgende week ook op het .

Alle genomineerden op een rijtje:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in