Overslaan en naar de inhoud gaan

Een merk is een mijnheer

Dat is een veelgebruikte uitdrukking. We zijn het er ook allemaal mee eens. Een merk heeft menselijke trekjes. Het is een hij of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is een veelgebruikte uitdrukking. We zijn het er ook allemaal mee eens. Een merk heeft menselijke trekjes. Het is een hij of een zij. Een beetje verlegen of ingetogen, of juist brutaal.
Sommige marketeers hebben van hun merk ook een “merkpaspoort”.
Sterke merken zijn herkenbaar. Aan hun uiterlijk, maar ook aan hun gedrag en de manier waarop ze communiceren. Dat uiterlijk, dat klopt meestal wel, maar sommige (ook sterke) merken gedragen zich bepaald niet altijd hetzelfde. Da’s goed, als er een strategie achter ligt. Da’s fout, als dat niet het geval is.

related partner content for mobile comes here

Veel merken communiceren vaak niet altijd consistent. Het meeste valt dat op in de winkels. Sommige formules (en winkelformules zijn zeker ook merken) praten in de winkels heel anders tegen mij als consument, dan in hun advertentie of TV commercial. In die laatste word ik bijvoorbeeld met een “knipoog, een kleine glimlach” aangesproken. In de winkel wordt “fantasieloos tegen me geschreeuwd”. Kan dat niet anders? Bij wie doe ik eigenlijk mijn boodschappen? Is dat die TV adverteerders waar ik me letterlijk en figuurlijk door aangesproken voel, of die schreeuwer? Soms weet ik het niet meer. De formule hopelijk wel …

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in