Overslaan en naar de inhoud gaan

Een app voor de nacht

Het gebruik van apps en het mobiele web gebeurt vooral ’s avonds. Aldus de Amerikaanse mobile analytics provider Zokem. Het bedrijf keek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gebruik van apps en het mobiele web gebeurt vooral ’s avonds. Aldus de Amerikaanse mobile analytics provider . Het bedrijf keek naar gebruik van smartphones op verschillende momenten van de dag.

related partner content for mobile comes here

Zokem berekende voor alle manieren waarop je een smartphone kunt gebruiken (browsen, spraak, sms-berichten en apps) een index, die aangeeft hoe aannemelijk het is dat iemand deze specifiek inzet tijdens telefoongebruik.
Het bedrijf vergeleek hiervoor het aantal gebruiksmomenten per categorie met het totale aantal gebruiksmomenten in een bepaald uur.

De uitkomst: voice en sms domineren overdag, maar voice moet ’s avonds het veld ruimen voor browsen en apps. In absolute aantallen gebeurt er overdag nog steeds meer dan ’s avonds, maar relatief gezien zijn apps en browsen populairder in de avond en nacht.

Als je kijkt naar engagement zie je dat apps in relatief opzicht het actiefst worden gebruikt als het allang bedtijd is: om 3 uur ’s nachts (>25%). Overdag wordt er minder fanatiek ‘ge-appt’, maar vlak voor middernacht stijgt het gebruik opeens sterk. In absolute cijfers piekt het app-gebruik tussen 6 en 8.

Overdag houden mensen het bij sms, mms, en e-mail.

De onderzoekers concluderen hieruit dat adverteerders het beste ’s avonds iets kunnen proberen, als mensen minder met hun werk bezig zijn en privéplannen maken.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in