Een app voor de nacht
Het gebruik van apps en het mobiele web gebeurt vooral ’s avonds. Aldus de Amerikaanse mobile analytics provider Zokem. Het bedrijf keek naar gebruik van smartphones op verschillende momenten van de dag.
Zokem berekende voor alle manieren waarop je een smartphone kunt gebruiken (browsen, spraak, sms-berichten en apps) een index, die aangeeft hoe aannemelijk het is dat iemand deze specifiek inzet tijdens telefoongebruik.
Het bedrijf vergeleek hiervoor het aantal gebruiksmomenten per categorie met het totale aantal gebruiksmomenten in een bepaald uur.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe uitkomst: voice en sms domineren overdag, maar voice moet ’s avonds het veld ruimen voor browsen en apps. In absolute aantallen gebeurt er overdag nog steeds meer dan ’s avonds, maar relatief gezien zijn apps en browsen populairder in de avond en nacht.
Als je kijkt naar engagement zie je dat apps in relatief opzicht het actiefst worden gebruikt als het allang bedtijd is: om 3 uur ’s nachts (>25%). Overdag wordt er minder fanatiek ‘ge-appt’, maar vlak voor middernacht stijgt het gebruik opeens sterk. In absolute cijfers piekt het app-gebruik tussen 6 en 8.
Overdag houden mensen het bij sms, mms, en e-mail.
De onderzoekers concluderen hieruit dat adverteerders het beste ’s avonds iets kunnen proberen, als mensen minder met hun werk bezig zijn en privéplannen maken.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid