EasyJet wil pan-Europese campagne


Dat meldt het vakblad Campaign. Het zou om een jaarbudget gaan van 50 miljoen pond sterling. De prijsstunter werkte eerder vaak met eigen creatie en op projectbasis met bureaus in sommige landen. Zo maakte het bureau Sledge de eerste tv-campagne voor het merk in Engeland. In Nederland is XXS het bureau van EasyJet.
Niet bekend is over het zoeken naar een pan-Europese campagne en een bureau om die te maken consequenties zal hebben voor deze relatie. Campaign citeert EasyJet's brand and marketing manager David Maliveo, die zegt dat zijn luchtvaartmaatschappij een consistenter beeld moet uitstralen in de belangrijkste Europese landen. Om dat bureau of dat netwerk te zoeken is AAR ingeschakeld.
Campaign meldt ook dat EasyGroup, met merken als EasyHotel en EasyCruise, op zoek is naar een mediabureau. De media van EasyJet wordt in Engeland behandeld door OMD UK. Deze relatie blijft buiten de aangekondigde pitch rond het creatie-account.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid