De consument wil gewoon een folder
Dat blijkt uit een onderzoek dat Motivaction in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing onder 100 marketeers en 400 consumenten uitvoerde.
De toename van digimedia is een feit, en toch blijft de traditionele folder het meest geschikte medium om de consument te bereiken.
Opmerkelijk is dat voor uiteenlopende productgroepen de folder nog steeds het meest geraadpleegd wordt wanneer het gaat om het ontvangen van ongevraagde informatie. De traditionele folder roept weinig tot geen irritatie op, sterker nog, de consument wil het liéfst via een folder geïnformeerd worden. Een feit dat marketeers overigens onderkennen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe top vier van vervelendste mediakanalen om ongevraagd informatie te ontvangen is:
1.Telemarketing
2. SMS
3. Pop-ups
4. E-mail
Telemarketing, SMS, pop-ups en e-mail vallen dus wat de consument betreft af.
Het onderzoek staat in het oktobernummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid