Overslaan en naar de inhoud gaan

De consument wil gewoon een folder

In het veranderende medialandschap zijn digimedia als website, e-mail en pop-ups aan het media-arsenaal toegevoegd. Moeten marketeers en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek dat Motivaction in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing onder 100 marketeers en 400 consumenten uitvoerde.
De toename van digimedia is een feit, en toch blijft de traditionele folder het meest geschikte medium om de consument te bereiken.

related partner content for mobile comes here

Opmerkelijk is dat voor uiteenlopende productgroepen de folder nog steeds het meest geraadpleegd wordt wanneer het gaat om het ontvangen van ongevraagde informatie. De traditionele folder roept weinig tot geen irritatie op, sterker nog, de consument wil het liéfst via een folder geïnformeerd worden. Een feit dat marketeers overigens onderkennen.

De top vier van vervelendste mediakanalen om ongevraagd informatie te ontvangen is:

1.Telemarketing

2. SMS

3. Pop-ups

4. E-mail

Telemarketing, SMS, pop-ups en e-mail vallen dus wat de consument betreft af.

Het onderzoek staat in het oktobernummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in