Consumenten kritischer door internet


Dit blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Utrecht waarbij gebruik gemaakt werd van het online panel van Multiscope. In totaal werden 3.218 Nederlanders ondervraagd over hun online én offline aankoop- en oriëntatiegedrag in verschillende branches.
In het onderzoek wordt een onderscheid gemaakt tussen drie verschillende groepen internetgebruikers: 'e-shoppers', 'online searchers' en 'non e-shoppers'. Ongeveer 57 procent van de e-shoppers en online searchers oriënteert zich wel eens op internet, alvorens in de binnenstad te kopen. De overgrote meerderheid daarvan (67 procent), bezoekt minimaal 1 keer per kwartaal internet alvorens in de binnenstad te kopen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor aankopen in de binnenstad is het internet, na de binnenstad zelf, daarmee het belangrijkste oriëntatiemedium. Het is hiermee de invloed van reclamefolders inmiddels overstegen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid