Microsoft richt pijlen op oudere doelgroep


Microsoft dirigeert zijn softwarebusiness gestaag van de desktop richting woonkamer en pda. In een poging de oudere doelgroep aan het internetten, mailen en downloaden te krijgen, lanceert Microsoft MSN TV 2, de laatste versie van een interactief platform dat eerst bekend was als WebTV (dat Microsoft aankocht in 1997). Het pakket bestaat uit een set-top box, afstandsbediening en draadloos toetsenbord. Aanschafprijs: 200 dollar. Daarnaast neem je een abonnement voor 22 dollar per maand (of 200 dollar per jaar) voor modemtoegang, of 10 dollar per maand (100 dollar per jaar) voor breedband.
In de Verenigde Staten gaat Microsoft uit van een doelgroep van 40 miljoen mensen. ‘Onze klanten zijn gemiddeld 57 jaar oud’, aldus Andy Sheldon, senior director productmarketing voor MSN TV. ‘Deze mensen zijn op een leeftijd gekomen dat ze niet meer te maken willen hebben met ingewikkelde manieren om verbinding met het web te maken.’
Naast de 50plussers richt Microsoft zich ook op mensen die voor het eerst in aanraking komen met internet, vooral in gebieden die een sterke economische ontwikkeling meemaken (zoals China), waar de economie de laatste jaren groeit en men daarvoor gewoonweg geen geld had om een pc aan te schaffen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMSN TV2 bevat e-mail en messenger accounts, en in geval van een breedbandabonnement toegang tot 200 radiostations en videoclips. Abonnees kunnen daarnaast digitale foto’s bewaren op speciale memorycards.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid