Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft richt pijlen op oudere doelgroep

Het lukt de oudere generatie bijna niet meer om zich afzijdig te houden van internet. De kinderen willen hun digitale foto’s laten zien,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Microsoft dirigeert zijn softwarebusiness gestaag van de desktop richting woonkamer en pda. In een poging de oudere doelgroep aan het internetten, mailen en downloaden te krijgen, lanceert Microsoft MSN TV 2, de laatste versie van een interactief platform dat eerst bekend was als WebTV (dat Microsoft aankocht in 1997). Het pakket bestaat uit een set-top box, afstandsbediening en draadloos toetsenbord. Aanschafprijs: 200 dollar. Daarnaast neem je een abonnement voor 22 dollar per maand (of 200 dollar per jaar) voor modemtoegang, of 10 dollar per maand (100 dollar per jaar) voor breedband.

related partner content for mobile comes here

In de Verenigde Staten gaat Microsoft uit van een doelgroep van 40 miljoen mensen. ‘Onze klanten zijn gemiddeld 57 jaar oud’, aldus Andy Sheldon, senior director productmarketing voor MSN TV. ‘Deze mensen zijn op een leeftijd gekomen dat ze niet meer te maken willen hebben met ingewikkelde manieren om verbinding met het web te maken.’
Naast de 50plussers richt Microsoft zich ook op mensen die voor het eerst in aanraking komen met internet, vooral in gebieden die een sterke economische ontwikkeling meemaken (zoals China), waar de economie de laatste jaren groeit en men daarvoor gewoonweg geen geld had om een pc aan te schaffen.

MSN TV2 bevat e-mail en messenger accounts, en in geval van een breedbandabonnement toegang tot 200 radiostations en videoclips. Abonnees kunnen daarnaast digitale foto’s bewaren op speciale memorycards.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in