Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola verkoopt 3 pct meer frisdrank, maar ziet opbrengsten met 5 pct inzakken

Coca-Cola wil 'tegenvallende frisdrankconsumptie' tegengaan en de groei op de lange termijn nieuw leven in te blazen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Coca-Cola heeft de winst in de zomermaanden flink zien teruglopen, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De Amerikaanse frisdrankfabrikant profiteerde van lagere grondstofprijzen, maar kampte tegelijkertijd met negatieve wisselkoerseffecten. Dat bleek woensdag uit cijfers die Coca-Cola naar buiten bracht.

related partner content for mobile comes here

De nettowinst bedroeg een kleine 1,5 miljard dollar (1,3 miljard euro), tegen dik 2,1 miljard in het derde kwartaal vorig jaar. Het resultaat is wel iets beter dan analisten hadden verwacht.

De verkochte hoeveelheid frisdrank pakte 3 procent hoger uit. De opbrengsten zakten wel 5 procent tot ruim 11,4 miljard dollar.

Coca-Cola is onder leiding van topman Muhtar Kent bezig om de tegenvallende frisdrankconsumptie tegen te gaan en de groei op de lange termijn nieuw leven in te blazen. Door te snijden in de kosten en met betere marketing probeert het concern het tij te keren.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in