Brede coalitie start campagne ‘Het Nieuwe Werken doe je zelf’
Nieuwe technologieën als smart phones, mobiel internet en teleconferencing maken het mogelijk dat mensen veel flexibeler kunnen werken. Door daarnaast te kiezen voor een andere dagindeling en bewust te kiezen voor trein, auto of niet reizen, wordt veel tijdwinst geboekt. Het Nieuwe Werken biedt volgens de initiatiefnemers voordelen voor werkgevers, werknemers en het milieu.
“Het gaat bij het werk om resultaat en niet om uren maken,' zegt Lodewijk de Waal, voorzitter van de Taskforce Mobiliteitsmanagement, een van de hoofdpartners van de campagne. “De voordelen voor werkgevers zijn aangetoond,' zegt De Waal. “Efficiënter werken, minder reiskosten, minder kantoorruimte, minder administratieve rompslomp en tevredener medewerkers.”
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHet hoogtepunt van de campagne is de Week van Het Nieuwe Werken van 8 tot en met 14 november 2010. De campagne wordt ondersteund met radiospotjes, banners en social media. Vanaf 15 oktober worden reizigers via stellingen op billboards opgeroepen om na te denken over de manier waarop zij nu hun werk regelen. Door een test te doen op de campagnesite www.hetnieuwewerkendoejezelf.nl ontdekken ze hoe ver ze zelf zijn in hun denken over Het Nieuwe Werken.
Doel is dat door deze campagne duizenden bedrijven en werknemers gaan experimenteren met ‘Het Nieuwe Werken’. Via de campagnesite kunnen werknemers en werkgevers zich vanaf 15 oktober opgeven voor tal van activiteiten tijdens de Week van Het Nieuwe Werken, zoals symposia, workshops, masterclasses en excursies naar flexkantoren en bedrijven die Het Nieuwe Werken al volledig hebben ingevoerd. Via de website kunnen ze gebruik maken van tips & tools en in contact komen met adviseurs die hen op weg helpen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid