'Alstublieft advertenties in games'
Bij de meeste enquêteresultaten kun je volgens mij grote vraagtekens plaatsen en lang niet alleen die bij de peilingen met suggestieve vraagstellingen van Maurice de Hond. Neem een uitslag als: 'Meeste gamespelers willen advertenties in spellen', wat door Nielsen Entertainment als uitkomst van een enquête is opgetekend. De opdrachtgever: Activision, toevallig ook een van de grootste computerspelproducenten.
Activisison heeft een nobel doel: proberen om ook advertentiedollars te halen uit de spellen. De spellenmaker wil die boodschap, zo blijkt morgen verkondigen tijdens de 33ste 'Annual Media Week Conference' van UBS, waarop tout Amerika wat betreft media zich verzamelt om over marktontwikkelingen te spreken.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisActivision, dat overigens ook in Nederland naar eigen zeggen is gevestigd, schakelde dus VNU-dochter Nielsen in om een enquête te houden onder spelletjesspelers. Wall Street Journal kreeg de primeur (betaalde toegang) van de uitkomsten, dat wil zeggen een vage uitkomst: van de 1.350 respondenten vindt de meerderheid het goed als er advertenties komen in hun spellen, want dat verhoogt de realiteitszin ervan.
De gedachten gaan, zegt Activision, vooral uit naar productplaatsing, dus reclame die een onopvallende natuurlijke plek krijgt in de spellen, met bijvoorbeeld billboards langs wegen en reclame bij etablissementen of op auto's in spellen. Dat zouden consumenten veel minder storend vinden dat bijvoorbeeld reclamespots op televisie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid