Overslaan en naar de inhoud gaan

'Alstublieft advertenties in games'

Bij de meeste enquêteresultaten kun je volgens mij grote vraagtekens plaatsen en lang niet alleen die bij de peilingen met suggestieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de meeste enquêteresultaten kun je volgens mij grote vraagtekens plaatsen en lang niet alleen die bij de peilingen met suggestieve vraagstellingen van Maurice de Hond. Neem een uitslag als: 'Meeste gamespelers willen advertenties in spellen', wat door als uitkomst van een enquête is opgetekend. De opdrachtgever: Activision, toevallig ook een van de grootste computerspelproducenten.

related partner content for mobile comes here

heeft een nobel doel: proberen om ook advertentiedollars te halen uit de spellen. De spellenmaker wil die boodschap, zo blijkt tijdens de 33ste 'Annual Media Week Conference' van UBS, waarop tout Amerika wat betreft media zich verzamelt om over marktontwikkelingen te spreken.

Activision, dat overigens ook in Nederland naar eigen zeggen is gevestigd, schakelde dus VNU-dochter Nielsen in om een enquête te houden onder spelletjesspelers. Wall Street Journal kreeg (betaalde toegang) van de uitkomsten, dat wil zeggen een vage uitkomst: van de 1.350 respondenten vindt de meerderheid het goed als er advertenties komen in hun spellen, want dat verhoogt de realiteitszin ervan.

De gedachten gaan, zegt Activision, vooral uit naar productplaatsing, dus reclame die een onopvallende natuurlijke plek krijgt in de spellen, met bijvoorbeeld billboards langs wegen en reclame bij etablissementen of op auto's in spellen. Dat zouden consumenten veel minder storend vinden dat bijvoorbeeld reclamespots op televisie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in