Overslaan en naar de inhoud gaan

Achtung! wint de SpinAwards

De tiende editie van de SpinAwards was vanavond. Er werd acht keer Goud en 14 keer Zilver uitgedeeld, maar de grote winnaar was Dick…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer dan 2.500 feestgangers bezochten in de Heineken Music Hall de grootste SpinAwards Night ooit.

related partner content for mobile comes here

Verrassende winnaar aan opdrachtgeverszijde was Consument en Veiligheid die met de SpinAward voor "Beste interactieve opdrachtgever" naar huis ging.

Hun vuurwerkcampagne op het internet, was niet alleen spraakmakend, maar leverde hen uiteindelijk ook 3 SpinAwards op.

Achtung! mag zich een jaar lang "Beste interactieve bureau" noemen, zij wisten bij 4 nominaties, 2 Gouden SpinAwards te scoren en kwamen, inclusief de bureauprijs, op een totaal van maar liefst 3 Gouden SpinAwards.

Presentator Bob Fosko reikte, naast bovengenoemde 2 Gouden SpinAwards, nog 6 keer een Gouden SpinAward en 14 keer een Zilveren SpinAward uit.

Dit jaar werden voor het eerst de Special SpinAwards uitgereikt, bij deze deelbekroningen kijkt de jury naar één specifiek aspect van het interactieve werk.

Bij de bureaus werd Achtung! op de voet gevolgd door Selmore, dat eveneens twee prijzen in de wacht wist te slepen, zij wonnen een Gouden en een Zilveren SpinAward.

Euro RSCG mocht 2 Zilveren SpinAwards in ontvangst nemen. Alle andere winnende bureaus veroverden één SpinAward.

Achtung!: 3x Goud (Beste interactieve bureau, Beste design,
Beste interactieve video concept)

Selmore: 1x Goud (Beste online campagne) en 1x Zilver (Beste content)

Euro RSCG: 2x Zilver (Beste gaming concept & Beste crossmedia campagne)

Stephan Fellinger, voorzitter van de Stichting SpinAwards: "De afgelopen 10 jaar is onze branche in sneltreinvaart volwassen geworden, we kunnen als industrie trots zijn op wat we in korte tijd bereikt hebben. Wij laten via onze winnaars zien, wat er allemaal mogelijk is met interactieve communicatie, dit alles om mensen te inspireren.

'Er waren dit jaar heel veel partijen met 1 SpinAward, een signaal dat de kwaliteit in de breedte aan het toenemen is.
Maar de komende jaren worden wel spannend voor de branche, we zullen moeten zorgen dat er voldoende creatieve mensen blijven instromen, om aan de enorme vraag te voldoen.'

Het was wat zuur dat de grote winnaar van vorig jaar Lemz nu zonder enige prijs bleef...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in