Achterkant verpakkingen veelgelezen


Een recent onderzoekje in Engeland wijst uit dat de meeste mensen liever de achterkant van een pak cornflakes lezen dan een brief van hun bank of verzekeraar. De informatie die achter op producten staat, boezemt vertrouwen in. Dat komt wellicht omdat consumenten ervan uitgaan dat daar niet zozeer reclame staat als wel informatie. Het lezen van verpakkingen biedt ook afleiding aan de consument die zich verveelt aan de ontbijttafel. Dus gaan steeds meer merken ertoe over om op de achterzijde van producten die op de eettafel belanden, interessante teksten en tekeningen te plaatsen. Tesco en Asda hebben in Engeland , nieuwe verpakkingen ontwikkeld voor hun eigen foodartikelen waarbij de achterkant intensiever wordt gebruikt. Dat betekent overigens niet dat merken er nu goed aan doen de achterkant van hun verpakkingen vol te stouwen met reclameboodschappen. Want dan is het met die waardering zo weer gedaan.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid