Overslaan en naar de inhoud gaan

Achterkant verpakkingen veelgelezen

Aan de ontbijttafel wordt niet enkel de krant gelezen. Ook de achterkant van verpakkingen trekt veel lezers. Een ideale plek voor merken om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een recent onderzoekje in Engeland wijst uit dat de meeste mensen liever de achterkant van een pak cornflakes lezen dan een brief van hun bank of verzekeraar. De informatie die achter op producten staat, boezemt vertrouwen in. Dat komt wellicht omdat consumenten ervan uitgaan dat daar niet zozeer reclame staat als wel informatie. Het lezen van verpakkingen biedt ook afleiding aan de consument die zich verveelt aan de ontbijttafel. Dus gaan steeds meer merken ertoe over om op de achterzijde van producten die op de eettafel belanden, interessante teksten en tekeningen te plaatsen. Tesco en Asda hebben in Engeland , nieuwe verpakkingen ontwikkeld voor hun eigen foodartikelen waarbij de achterkant intensiever wordt gebruikt. Dat betekent overigens niet dat merken er nu goed aan doen de achterkant van hun verpakkingen vol te stouwen met reclameboodschappen. Want dan is het met die waardering zo weer gedaan.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in