Overslaan en naar de inhoud gaan

Thierry Albert nieuwe Executive Creative Director Tbwa\Neboko

Albert neemt meer dan twintig jaar ervaring in de creatieve industrie in Europa en Canada met zich mee.
Albert
Thierry Albert (links) en Darre van Dijk.
Albert
Thierry Albert (links) en Darre van Dijk.

Thierry Albert is onlangs aangesteld als Executive Creative Director (ECD) bij Tbwa\Neboko. Daarmee blijft Tbwa\Neboko - in navolging van een aantal recent aangestelde senior creatieven - investeren in de groei van het bureau. 

related partner content for mobile comes here

Albert neemt meer dan twintig jaar ervaring in de creatieve industrie in Europa en Canada met zich mee. Hij heeft meermaals bekroonde campagnes gemaakt voor onder andere Heineken, Corona, Budweiser, Instagram, Uber, Coca-Cola en McLaren. Eerder werkte hij acht jaar bij Wieden+Kennedy Amsterdam, waar hij de Global Creative Director was op Heineken, Instagram en, meer recentelijk, de Evian-campagne met Dua Lipa in de hoofdrol. De creatief regisseert ook muziekpromo's en documentaires onder de naam Albert Albert.

Cannes Lions

Hij heeft verschillende Cannes Lions gewonnen en talloze erkenningen gekregen van de D&AD, Eurobest en de Andy Awards. In de prijzen vielen onder meer de vroege Marmite 'Squeezy'-campagne, de Heineken' The Chase'-campagne met Daniel Craig in de hoofdrol en de 'Stories Are Everywhere'-campagne voor Instagram, volledig gemaakt met behulp van het platform. Die laatste bezorgde hem een ​​uitnodiging op het podium van het D&AD Festival.

Kill Boring

De in Frankrijk geboren Albert is door Tbwa\Neboko ingelijfd met de missie ‘Kill Boring’. Geheel in lijn met de filosofie van het bureau is Albert van plan merken te helpen een groter aandeel van de toekomst te geven door bedrijfsveranderende, cultuurbepalende en prijswinnende ideeën. Hierbij is het van belang dat reclame mensen door een krachtig verhaal moet raken en dat het de traditionele marketingmethoden overstijgt.'

 

'We zijn ontzettend blij dat Thierry zich bij Tbwa\Neboko heeft aangesloten', zegt Darre van Dijk, Chief Creative Officer. 'Na jarenlang geweldig, bekroond werk te hebben gemaakt voor Wieden+Kennedy, is zijn volgende hoofdstuk nu bij ons. Hij is een geweldige crafter en een visuele verhalenverteller - een van de beste in de branche en het is een groot plezier om met hem samen te werken.'

Speelsheid

Albert laat weten: 'Kill boring is al sinds de start van mijn carrière mijn mantra. Ik ben nooit een mogelijkheid uit de weg gegaan om dingen anders te doen, onderscheidend werk te maken en vooral plezier te hebben. En ook altijd in deze volgorde trouwens. Darre en ik hebben een speelsheid in onze manier van werken en zijn complementair aan elkaar, ik wil hem dan ook graag bijstaan om van Tbwa\Neboko een van de meest interessante en inclusieve werkplekken te maken. Een plek waar allerlei talent welkom is, waar we blijven experimenteren en waar we waardering voor elkaar uitspreken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in