Overslaan en naar de inhoud gaan

Scoren met goedgeefsheid

Het is beter te geven dan te ontvangen. Toch? Door de ramp van 11 september komt de goedgeefsheid van Amerikaanse bedrijven opeens in een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het doneren van grote sommen geld aan hulpbehoevenden, aan vrijwilligersorganisaties als het Rode Kruis, aan goede doelen, tot voor kort werd het gezien als filantropie. Maar 11/9 heeft de attitude van Amerikaanse consumenten drastisch veranderd, blijkt uit onderzoek van bureau Cone. Zo vond 79% van de consumenten in oktober vorig jaar dat bedrijven de plicht hadden hulpbehoevenden te voorzien van geld. En als prijs en kwaliteit van verschillende producten gelijk zijn, dan is 65% van de consumenten desgevraagd bereid om naar een merkfabrikant te switchen die wél geld heeft gedoneerd.

related partner content for mobile comes here

En dus is doneren voor die bedrijven niet alleen een vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar ook een keihard marketinginstrument. In de week na de ramp werd er ruim 100 miljoen dollar gedoneerd door het Amerikaanse bedrijfsleven. Megaconcerns als Coca-Cola, DaimlerChrysler en General Electric gaven ieder ten minste 10 miljoen dollar.

Hang je dergelijke acties aan de grote klok? Dat verschilt. De een brult zijn goedgeefsheid van de daken, de ander hult zich in een prudent stilzwijgen.

Bron: Promo

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in