Scoren met goedgeefsheid
Het doneren van grote sommen geld aan hulpbehoevenden, aan vrijwilligersorganisaties als het Rode Kruis, aan goede doelen, tot voor kort werd het gezien als filantropie. Maar 11/9 heeft de attitude van Amerikaanse consumenten drastisch veranderd, blijkt uit onderzoek van bureau Cone. Zo vond 79% van de consumenten in oktober vorig jaar dat bedrijven de plicht hadden hulpbehoevenden te voorzien van geld. En als prijs en kwaliteit van verschillende producten gelijk zijn, dan is 65% van de consumenten desgevraagd bereid om naar een merkfabrikant te switchen die wél geld heeft gedoneerd.
En dus is doneren voor die bedrijven niet alleen een vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar ook een keihard marketinginstrument. In de week na de ramp werd er ruim 100 miljoen dollar gedoneerd door het Amerikaanse bedrijfsleven. Megaconcerns als Coca-Cola, DaimlerChrysler en General Electric gaven ieder ten minste 10 miljoen dollar.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHang je dergelijke acties aan de grote klok? Dat verschilt. De een brult zijn goedgeefsheid van de daken, de ander hult zich in een prudent stilzwijgen.
Bron: Promo
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid