RTL Nederland reorganiseert
Een deel kan waarschijnlijk overstappen naar een andere functie. Dat meldde het mediabedrijf dinsdag. CEO Bert Habets: ‘De mediamarkt verandert razendsnel. Onze kijkers en luisteraars, maar ook adverteerders stellen andere eisen. Om daarop in te spelen, rationaliseren we onze organisatie.’
Ook gaat het bedrijf werkzaamheden die volgens Habets niet meer bij de kernactiviteiten horen, uitbesteden. De technisch-facilitaire dienstverlening wordt om die reden met ingang van volgend jaar overgedragen aan DutchView. Ongeveer tachtig RTL-medewerkers verhuizen mee.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOm haar marktleiderschap te versterken, gaat RTL Nederland zich volledig richten op de kernactiviteiten televisie en radio. Daarnaast zet het bedrijf sterk in op nieuwe media, zoals de verdere ontwikkeling van digitale en mobiele media, en crossmediale producten en diensten. RTL Nederland wil bovendien optimaal kunnen inspelen op de behoefte aan onderscheidende communicatieconcepten bij adverteerders. RTL reageert hiermee op de veranderende wensen van de (advertentie)markt, de toegenomen concurrentie van andere tv-zenders en het gewijzigde kijkgedrag van mediaconsumenten.
De ondernemingsraad en de betrokken bonden moeten zich nog uitspreken over de plannen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid