Over vertrouwen en social sites
Marketeers willen graag gebruik maken van dat vertrouwen door bijvoorbeeld de kracht van earned media, of meedoen aan gesprekken tussen consumenten. Maar het blijkt ook dat de plek van conversaties belangrijk is voor de betrouwbaarheid van de informatie, net zoals de vraag wie meedoen aan de gesprekken.
Uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Invoke Solutions blijkt dat de informatie die het meest vertrouwd wordt door consumenten, als deze komt van mensen die ze kennen. Maar het blijkt tevens dat informatie van blogpostings meer vertrouwd wordt dan Facebook-postings. Twitterberichtjes worden het minst vertrouwd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisZaken die volgens de respondenten bijdragen aan de betrouwbaarheid van social sites:
- het feit dat het online gesprek ruimte biedt voor zowel positieve als negatieve opmerkingen,
- de kwaliteit van de content
- en het actief reageren van degene die verantwoordelijk is voor de content.
Het is volgens de onderzoekers belangrijk dat merken en bedrijven dit dus ook doen.
(bron: MarketingVox)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid