Overslaan en naar de inhoud gaan

Over vertrouwen en social sites

Wat maakt van social media zo’n krachtig marketingmedium maakt: het vertrouwen van consumenten in de meningen/adviezen van ‘gelijken’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketeers willen graag gebruik maken van dat vertrouwen door bijvoorbeeld de kracht van earned media, of meedoen aan gesprekken tussen consumenten. Maar het blijkt ook dat de plek van conversaties belangrijk is voor de betrouwbaarheid van de informatie, net zoals de vraag wie meedoen aan de gesprekken.

related partner content for mobile comes here

Uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Invoke Solutions blijkt dat de informatie die het meest vertrouwd wordt door consumenten, als deze komt van mensen die ze kennen. Maar het blijkt tevens dat informatie van blogpostings meer vertrouwd wordt dan Facebook-postings. Twitterberichtjes worden het minst vertrouwd.

Zaken die volgens de respondenten bijdragen aan de betrouwbaarheid van social sites:

- het feit dat het online gesprek ruimte biedt voor zowel positieve als negatieve opmerkingen,
- de kwaliteit van de content
- en het actief reageren van degene die verantwoordelijk is voor de content.

Het is volgens de onderzoekers belangrijk dat merken en bedrijven dit dus ook doen.

(bron: MarketingVox)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in