Overslaan en naar de inhoud gaan

Maxeda kijkt naar e-commerce

Het detailhandelsconcern Maxeda, voorheen Vendex KBB, gaat nadenken over een internetstrategie en wil zich meer richten op e-commerce.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘We zijn daar nu nog niet heel erg mee bezig geweest', zegt financieel directeur Ronald van der Mark tegen het ANP. ‘We hebben een goed management dat het plezierig vindt om dingen te veranderen.'

related partner content for mobile comes here

Volgens Van der Mark behaalt het detailhandelsconcern (V&D, Bijenkorf, Hema, Praxis en Claudia Sträter) nu ongeveer 1 procent van de omzet uit e-commerce. ‘We hebben 1600 winkels en een goed logistiek systeem. Ik hoop er over een halfjaar iets meer over te kunnen zeggen.'

Maxeda behaalde in het gebroken boekjaar 2006/2007 een omzet van bijna 4 miljard euro, een stijging van 5 procent ten opzichte van de vorige verslagperiode. Het bedrijfsresultaat verbeterde met ongeveer 20 procent tot 295 miljoen euro. Alle winkelketens hebben het goed gedaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in