Marketeers overschatten effect salespromotion
In een onderzoek zijn de meningen van consumenten en marketeers over salespromotion-acties met elkaar vergeleken. Met verontrustende…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Marketeers investeren aanzienlijke budgetten in salespromotion, terwijl slechts 28 procent inzicht heeft in de effectiviteit ervan.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Verder overschatten marketeers consistent de effectiviteit van zeven van de meest gangbare soorten salespromotion in vergelijking met wat consumenten zeggen. Zo zegt 73 procent van de markteers dat 2-halen-1-betalen-acties consumenten sterk aanzetten tot kopen. Slechts 34 procent van de consumenten denkt daar hetzelfde over. Ook over merkloyaliteit zijn marketeers te optimistisch.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid