Overslaan en naar de inhoud gaan

Mariëtte Leenhouts maakt overstap van Randstad naar Wunderman Thompson

Leenhouts is als growth officer verantwoordelijk voor new business.
Mariëtte Leenhouts
Mariëtte Leenhouts
Mariëtte Leenhouts
Mariëtte Leenhouts

Mariëtte Leenhouts (42) heeft de overstap gemaakt naar Wunderman Thompson Amsterdam. Per 1 oktober is zij  als Growth Officer verantwoordelijk voor de new business van het bureau. Leenhouts was tot voor kort chief marketing officer (CMO) bij Randstad Group Nederland, dat klant is bij Wunderman Thompson.

related partner content for mobile comes here

Leenhouts deed ervaring op in de FMCG-sector bij Unilever, Sara Lee en Heineken om daarna over te stappen naar Kantar Consultancy, waar zij als global brand- en business consultant werkte. Daarna ging ze aan slag als marketing directeur bij Ziggo en de laatste jaren als CMO bij Randstad, waar ze onder meer verantwoordelijk was voor de campagne die het concern profileerde als hr-dienstverlener van de toekomst.

Stage lopen

Leenhouts pakte de overstap grondig aan. ‘Ik ben stage gaan lopen bij Wunderman Thompson om van beide kanten goed te kunnen verkennen of het een goede match zou zijn. Zo kon ik ontdekken of het – in deze tijden van chaos – wel een goed moment was om over te stappen en wat ik bij het bureau zou kunnen leren.’ Naast haar new-business-taken, werkt Leenhouts ook op bestaande klanten (‘wat hebben zij nog meer nodig?’) en krijgt ze een rol bij het intern bouwen aan capabilities.

Anita Lotten, managing director bij Wunderman Thompson Amsterdam, die zo’n zes jaar met Leenhouts samenwerkte vanuit de relatie klant-bureau, zegt precies te weten welke kwaliteiten ze met Leenhouts in huis haalt. ‘Ze is inspirerend, een snelle denker en met een scherp oog voor business-opportunities.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in