
Ook de magazines zijn niet onaantastbaar. Nederlof: ‘De magazines zijn wel een groot succes. De eerste drie jaar vroegen we ons af: stoppen we of gaan we door? Na vijf jaar stellen we ons die vraag niet meer. Zouden we misschien weer eens moeten doen.’
Wat hem ook verbaast: de traagheid van de dingen. ‘Belachelijk dat kranten zolang broadsheet zijn gebleven. Trouw en Het Parool op tabloid zijn beide een succes. Voor de overige titels zullen we dus op zijn minst die vraag stellen. Misschien blijft NRC juist wel broadsheet: een leestafelkrant die zich afzet tegen de rest.’
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeMaar de marketeer zegt ook. ‘AD Sportwereld vind ik erg aardig gedaan. De gedachte is dat je de helft van je lezers extreem beloont. Nu is dit merk zo sterk dat we er over denken het los te zetten van AD, in de losse verkoop te doen en bij regionale dagbladen te voegen’
Het interview met Nederlof verschijnt woensdag in het januari-nummer van het Tijdschrift voor Marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee