Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechte klantinformatie kost bedrijfsleven zes procent inkomsten

Slecht beheer van klantgegevens kost organisaties per jaar zes procent aan inkomsten. In de Benelux is dit cijfer met 6,6 procent aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze schatting blijkt uit wereldwijd onderzoek naar datakwaliteit van Experian-dochter QAS. Tevens zegt 75 procent van de bedrijven geld te verliezen door gemiste zakelijke kansen, omdat zij niet in staat zijn klant- en prospectdata snel en effectief te profileren. Dit komt vooral door problemen met de datakwaliteit. In de Benelux is dit cijfer met 80 procent hoger dan gemiddelde.

related partner content for mobile comes here

In de publieke sector is wereldwijd 60 procent van de organisaties van mening dat onnauwkeurige gegevens hen geld kosten in termen van verspilde middelen en verlies van productiviteit. Eén op de tien van deze organisaties meent dat op deze manier meer dan vijf procent van hun jaarbudget verloren gaat. Hoofdoorzaken zijn dubbele gegevens en onjuist geadresseerde post.

In het onderzoek zijn de financiële gevolgen van slecht gegevensmanagement onderzocht. De bevindingen van de eerste fase, die afgelopen juli werden bekendgemaakt, onthulden een endemisch gebrek aan best practice in het beheer van klantgegevens.
De huidige bevindingen onderzoeken de impact hiervan op de inkomsten en winstgevendheid binnen organisaties in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Europa en Zuidoost-Azië, en binnen uiteenlopende sectoren zoals financiële dienstverlening, retail, telecom, nutsbedrijven, recreatie en de publieke sector.

Globaal overzicht van de financiële impact van on-nauwkeurige data

Sector
Potentieel verlies aan inkomsten door verspilde middelen en verlies van productiviteit
% Ja
Potentieel verlies aan inkomsten door gemiste zakelijke kansen

% Ja

Financiële dienstverlening
73%
71%6

Recreatie, toerisme, reizen
56%
65%

Retail
75%
80%6

Telecom
79%
75%

Nutsbedrijven
76%
85%

Publieke sector
66%
-

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in