Slechte klantinformatie kost bedrijfsleven zes procent inkomsten


Deze schatting blijkt uit wereldwijd onderzoek naar datakwaliteit van Experian-dochter QAS. Tevens zegt 75 procent van de bedrijven geld te verliezen door gemiste zakelijke kansen, omdat zij niet in staat zijn klant- en prospectdata snel en effectief te profileren. Dit komt vooral door problemen met de datakwaliteit. In de Benelux is dit cijfer met 80 procent hoger dan gemiddelde.
In de publieke sector is wereldwijd 60 procent van de organisaties van mening dat onnauwkeurige gegevens hen geld kosten in termen van verspilde middelen en verlies van productiviteit. Eén op de tien van deze organisaties meent dat op deze manier meer dan vijf procent van hun jaarbudget verloren gaat. Hoofdoorzaken zijn dubbele gegevens en onjuist geadresseerde post.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
In het onderzoek zijn de financiële gevolgen van slecht gegevensmanagement onderzocht. De bevindingen van de eerste fase, die afgelopen juli werden bekendgemaakt, onthulden een endemisch gebrek aan best practice in het beheer van klantgegevens.
De huidige bevindingen onderzoeken de impact hiervan op de inkomsten en winstgevendheid binnen organisaties in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Europa en Zuidoost-Azië, en binnen uiteenlopende sectoren zoals financiële dienstverlening, retail, telecom, nutsbedrijven, recreatie en de publieke sector.
Globaal overzicht van de financiële impact van on-nauwkeurige data
Sector
Potentieel verlies aan inkomsten door verspilde middelen en verlies van productiviteit
% Ja
Potentieel verlies aan inkomsten door gemiste zakelijke kansen
% Ja
Financiële dienstverlening
73%
71%6
Recreatie, toerisme, reizen
56%
65%
Retail
75%
80%6
Telecom
79%
75%
Nutsbedrijven
76%
85%
Publieke sector
66%
-
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid