Overslaan en naar de inhoud gaan

Idols trekt bijna 5 miljoen kijkers

De finale van het tv-programma Idols trok zaterdagavond 4 miljoen mensen. Op het hoogtepunt, toen Jamai tot winnaar werd uitgeroepen, zaten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee is 'Idols' het best bekeken programma van de HMG ooit. De 'Big Brother'-finale in 1999 trok 3,3 miljoen kijkers en in 1992 werd de Kerstaflevering van de 'Surpriseshow' door 3,6 miljoen mensen bekeken. Naar de 'Idols Backstage'-aflevering op Yorin, tussen de finaleshow en de uitslag, keken ruim 2,5 miljoen mensen. Meer dan 6,3 miljoen mensen hebben een gedeelte van één van de 'Idols'-shows tussen 21.00 en 23.35 uur gezien.

related partner content for mobile comes here

RTL4 haalde dankzij Idols over de hele week (week 10) een marktaandeel van 20 procent. RTL5 scoorde 4 procent, Yorin 7. SBS6 behaalde 12 procent, Net5 5 en V8 3. In totaal scoorden de commerciële zenders daarmee gezamenlijk 51 procent, tegenover 35 procent voor de publieke omroep. Idols was ook het best bekeken programma van week 10 (plaats 1 en 2). Het 20.00 uur Journaal van zondag trok 3,479 miljoen kijkers. Idols Backstage staat vierde met ruim 3 miljoen kijkers en Studio Sport (19.00, zondag) 2,908 miljoen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in