Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace parodieert duurzaamheidsclaims Nuon en Essent

Greenpeace lanceerde woensdag twee korte films die ‘het ware gezicht’ van Essent en Nuon moeten laten zien. Terwijl ze zich als groen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Greenpeace roept klanten van Nuon en Essent op zich uit te spreken tegen de bouwplannen op de actiewebsite .

related partner content for mobile comes here

De via de Greenpeace-website en via YouTube getoonde films zijn een parodie op de huidige TV-campagnes ‘Essent levert’ en ‘Niemand houdt van energieverspilling’. In de originele spotjes vertellen Essent en Nuon hoe veel ze doen aan schone energieopwekking en energiebesparing.

Nuon alsvolgt op de actie van Greenpeace:: "Wij vinden dit een creatieve manier om de discussie over duurzaamheid te openen. De discussie over het bouwen van een nieuwe centrale en jouw mening daarover vinden wij erg belangrijk. Daarom stellen we ons forum op donderdag 7 oktober van 11.00 tot 13.00 uur open om met jou het gesprek aan te gaan." Zie ook NUON's reacties .
Ook Essent gaat online op de campagne in met , waarin het energiebedrijf erop wijst met overheden en natuur- en milieuorganisaties te werken aan een milieuconvenant over het gebied rond de Eemshaven.

De parodie op de ‘Niemand’ commercial van NUON:

De parodie op ‘Wij van Essent’:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in