Overslaan en naar de inhoud gaan

FMCG besteedt meeste aan advertising

FMCG bedrijven zijn goed voor meer dan een vijfde van de wereldwijde advertisingbestedingen en dat wordt alleen maar meer. Zo zegt Nielsen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het kwartaalrapport Global AdView Puls wordt gekeken naar de bestedingen in Tv, kranten, tijdschriften, radio, outdoor, bioscoop en internet display. FMCG bedrijven namen 21,3 procent van de totale bestedingen voor zich, en laten daarnaast een jaarlijkse stijging van 5,7 procent zien.

related partner content for mobile comes here

Entertainment volgt op plaats 2, met een aandeel van 13 procent. De bestedingen in deze sector daalden echter met 1,2 procent. Industrie en diensten (zakelijke dienstverlening, onroerend goed, energiebedrijven etc) nemen een aandeel in van 11,3 procent.

De top 11:
1- FMCG (21,3 %)
2- Entertainment (13%)
3- Industrie en diensten (11,3%)
4- Automotive (9,2%)
5- Media (8.9%),
6- Gezondheid (7.5%),
7- Financieel (6.3%),
8- ‘durables’ (5.9%),
9- Telecom (5.9%),
10- Distributie (5.4%)
11- Kleding & accessoiress (3.4%)

Nielsen concludeert dat bestedingen in media met meer marktaandeel conservatiever worden. Adverteerders verschuiven steeds meer geld naar opkomende advertisingplatforms. Door deze ontwikkelingen groeien de budgetten wereldwijd wel, doch weinig: 2,8 procent.

Bron: Nielsen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in