Overslaan en naar de inhoud gaan

Concurrenten kapen Apple-presentatie

‘Brand jacking’ via Twitter-ads. De presentatie van de IPad Air is op Twitter gekaapt door de concurrentie. Samsung, Microsoft, Nokia…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weer hield Apple de aandacht van de internationale tech-gemeenschap dagenlang vast met de onthulling van iets nieuws. Brokjes nieuws werden al van tevoren vrijgegeven, om iedereen naar het hoogtepunt te lokken, de presentatie van de iPad Air en de nieuwe iPad mini gisteren om 19:00 uur Nederlandse tijd.

related partner content for mobile comes here

Promoted tweets
Maar de concurrenten keken dit keer allerminst lijdzaam toe hoe Apple andermaal alle aandacht naar zich toetrok. Ze brand jackten de presentatie op Twitter. Zodra iemand de zoekterm iPad invulde of een aanverwante term kwam er een promoted tweet te staan van Samsung, Microsoft, Nokia of LG Mobile.

Nieuw
Ook in de VS is dit brand jacking via Twitter rond nieuwsgebeurtenissen nog vrij nieuw, meldt het Amerikaanse Adweek. Over het effect ervan is nog relatief weinig bekend. Tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen een jaar geleden werd ermee geëxperimenteerd, met name tijdens de nationale conventies van de partijen en de debatten.

Ook buiten het Yerba BuenaCenter in San Francisco grepen andere merken de presentatie van Apple overigens aan voor wat guerillamarketing. Op de foto geheel onder Richard Otto van mobilemarketing.nl met twee Google Android-poppen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in