Overslaan en naar de inhoud gaan

Drankindustrie blijft betrokken bij Bob-campagne

Nieuwe driejarige samenwerking met Veilig Verkeer Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veilig Verkeer Nederland heeft een nieuwe overeenkomst gesloten met de drankindustrie. Het zette samen met Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA), SpiritsNL, de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren, en de Nederlandse Brouwers een handtekening onder een nieuwe driejarige samenwerking. Hierdoor blijft Veilig Verkeer Nederland tot en met 2017 de Bob-campagne voeren.

related partner content for mobile comes here

Minder overtreders

Sinds de invoering van ‘Bob’ in 2001 is de drankindustrie betrokken bij de campagne. Deze is succesvol, aldus VVN. Uit onderzoek van het ministerie van Infrastructuur en Milieu blijkt dat het aantal overtreders van de alcohollimiet bij verkeerscontroles gedaald is van 4,1% in 2002 naar 1,8 % in 2013. Onder de groep beginnende bestuurders neemt het alcoholgebruik ook af. Zo daalde het percentage overtreders van 4,8% in 2008 naar 2,5 % in 2013.

Slachtoffers

Ook is het aantal slachtoffers door alcohol in het verkeer sterk teruggelopen. Was er in 2000 nog sprake van 200 dodelijke slachtoffers, in 2013 is dat gehalveerd. In dezelfde periode liep het aantal ziekenhuisslachtoffers terug van 3.200 naar 2.200.

Communicatie

De campagne is ook een communicatiesucces, mogen we uit de woorden van VVN-directeur Linda van der Eijck opmaken. Ze laat weten dat ruim 17.500 mensen Bob op volgen en meer dan 230.000 festivalbezoekers Bob-afspraken met VVN heeft gemaakt in de loop der tijd.

Van der Eijck: ‘We gebruiken Facebook en het VVN-Panel om de mening bij onze achterban te peilen en te achterhalen wat er leeft op straat. De dalende trend van het aantal aan alcohol gerelateerde ongevallen sterkt ons in de gedachte dat de Bob-campagne springlevend is.’

Illustratie Studio45

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in