'Consument positief over biologische producten'
Zij kopen biologisch vlees voor dagelijks gebruik en niet alleen voor speciale gelegenheden, blijkt uit een dinsdag gepresenteerd onderzoek van onderzoeksinstituut LEI, onderdeel van de Wageningen Universiteit.
De consument ziet biologische voedingsproducten veelal als gewone producten voor gewone gebruiksmomenten, aldus de onderzoekers. Producten die bestemd zijn voor dagelijks gebruik, zijn volgens de wetenschappers gemaksproducten. Consumenten hoeven in de supermarkt niet lang stil te staan bij de aanschaf en ook de bereiding van die producten kost weinig tijd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe combinatie van gemak en biologisch draagt volgens de onderzoekers bij aan afzwakking van het geitenwollensokkenimago van biologisch voedsel. Toch vinden sommige consumenten dat gemak en biologisch niet verenigbaar zijn. Veel verpakkingsmateriaal is bijvoorbeeld in strijd met de biologische gedachte (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid