(Congres) Interactie willen we allemaal!


Nog een paar weken en dan organiseren we samen met 3MO weer de vierde editie van Digitaal Willen We Allemaal. Een congres speciaal bedoeld voor marketeers die worstelen met hun interactieve strategie. Ze krijgen die dag vooral collega-marketeers te zien, die met dezelfde issues zaten maar daarvoor een oplossing hebben gevonden. Cases van onder andere KLM, Hema, Postcodeloterij en Philips Medical Systems. Alfred Levi is dagvoorzitter en geeft alvast een korte vooruitblik:
'Interactie met de consument is een van de belangrijkste en meest interessante uitdagingen voor de hedendaagse marketeer. In veel bedrijven is dit dan ook gesprek van de dag en wordt er lustig op los geëxperimenteerd. Een mooie illustratie is de nieuwe categorie ‘Beste sociale media concept’ van SpinAwards, die direct al 68 inzendingen heeft ontvangen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWanneer we een niveau dieper kijken dan de talloze activaties met een interactief element, en zoeken naar merken die een consistente interactieve strategie hebben, komen er veel minder namen naar boven. Reden om de interactieve uitdaging als centraal thema te kiezen voor de vierde editie van het congres Digitaal Willen We Allemaal, op 6 april a.s. Zeven aansprekende merken laten zien hoe zij omgaan met vragen als: welke doelstellingen kunnen met digitale middelen (helpen) realiseren, welke relevantie heeft ons merk de consument te bieden, hoezeer willen we interactie aanmoedigen en kanaliseren, en hoe geven we die interactie een plaats binnen de organisatie?
Een erg mooi voorbeeld is de wijze waarop KLM weet te schakelen tussen verschillende middelen die specifiek zijn ingericht op de doelstellingen waarvoor ze worden ingezet. Met service-meldingen via twitter, business clubs voor zakenreizigers en verrassingen via Foursquare.
Ik kijk dan ook uit naar de presentatie van Roy Scheerder. Het congres is echter geen competitie tussen bedrijven om de beste interactieve strategie, maar een kans om te leren van anderen die op bepaalde gebieden wellicht voorop lopen: waarom zijn bepaalde keuzes gemaakt, wat heeft men al doende geleerd en waarop is bijgestuurd? Waarbij er soms enorme successen zijn, zoals The Voice of Holland, en soms tegenvallers.
De sprekers zullen in elk geval allen beamen dat de digitale uitdaging moet worden aangegaan, en daarvoor volop praktische tips geven.'
Alfred Levi
Nu de mededeling van huishoudelijke aard: Er zijn nog kaarten maar het gaat rap. Dus wees op tijd als je erbij wilt zijn. Molblog-leden, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie-abonnees, Nima- en Demeterleden krijgen trouwens korting. Meld je nu aan!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid