Communicatiemanagers Haas en Van Ooijen genomineerd als ‘MVO-manager van het Jaar 2013’


De verkiezing #039;MVO-manager van het Jaar'">'MVO-manager van het Jaar' is een initiatief van advies- en ingenieursbureau Royal HaskoningDHV, ondernemersorganisatie VNO-NCW en fabrikant van modulaire vloerbedekking Interface.
Sander Haas (Manager Duurzaamheid, PR & Communicatie bij Asito) heeft zich de afgelopen jaren bij schoonmaakdienstverlener Asito actief ingezet voor diverse vernieuwende initiatieven op het ‘people’ vlak. Sanders doel stijgt uit boven het verduurzamen van het bedrijf en het gaat hem om het bereiken en activeren van zoveel mogelijk mensen in de samenleving. Hij zet zich in voor het op een heel praktische manier betrekken van gewone en juist ook laaggeschoolde mensen bij duurzaamheid. Zo is hij initiator van het 1.000.000-druppels-samenwerkingsproject, gericht op het bewuster maken van mensen van hun eigen rol met duurzaamheid. Met het Nationaal Integratiediner (7.000 deelnemers in 2012) zet hij zich in voor het stimuleren van begrip, respect en samenwerking tussen mensen. Haas is van plan beide initiatieven uit te breiden om zijn missie verder uit te dragen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAnniek Mauser (Directeur Duurzaamheid bij Unilever Benelux) richt zich al meer dan een decennium op de verduurzaming van de processen én producten van Unilever. Ze wil een mindset-verandering teweegbrengen, zowel bij medewerkers als bij consumenten. Haar strategie is gericht op het engageren van medewerkers om hen de stimuleren actief bij te dragen aan het genereren van duurzame groei. Hiertoe heeft ze onder andere een web- en game based tool voor medewerkers ontwikkeld en uitgerold, met wereldwijde uitbreiding op de agenda. In samenwerking met WNF en de Missing Chapter Foundation heeft ze een initiatief opgezet om het gedrag van consumenten te veranderen (gericht op watergebruik). Door zowel intern als naar buiten ambitieus en transparant op te treden, heeft Mauser de leidende positie van Unilever op het gebied van duurzaamheid en MVO versterkt. Anniek staat op plaats 36 in de vandaag gepubliceerde Trouw Duurzame 100.
Frank van Ooijen (Director Communication & Sustainability bij FrieslandCampina) draagt de duurzaamheidvisie van FrieslandCampina uit binnen de onderneming en coöperatie, op basis van het zichtbaar maken van de business case van duurzaamheid voor verschillende disciplines. Tot zijn belangrijkste prestaties behoren de wereldwijde uitrol van het MVO-programma en het betrekken en activeren van de 20.000 medewerkers en evenveel leden-melkveehouders. Ook het beleid voor duurzaam inkopen van palmolie heeft bijgedragen aan progressie in de keten, evenals de stap naar FSC-verpakkingen in Europa. Vanuit het ontstane momentum wil Van Ooijen zich blijven inzetten voor een duurzame groei voor FrieslandCampina, Hij focust daarbij op bottom-up-activatie binnen de onderneming, het structureel verduurzamen van de internationale keten en het maken van een kwaliteitsslag in FrieslandCampina’s wereldwijde MVO-rapportage. Frank staat op plaats 93 in de vandaag gepubliceerde Trouw Duurzame 100.
Fokko Wientjes (Sustainable Development & Program Director DSM-WFP Partnership bij DSM) heeft binnen DSM diverse functies bekleed, in binnen- en buitenland. Zijn inbreng en inzet hebben duurzaamheid binnen DSM ontwikkeld en de koppositie van het bedrijf versterkt. Specifiek heeft hij bewustzijn gecreëerd over het strategische belang van stakeholderbetrokkenheid. Daarnaast is Wientjes nadrukkelijk extern actief Zo is hij Program Director van DSM’s grootste samenwerkingsverbond met UN WFP. Ook vertegenwoordigt hij DSM in de relatie met het World Economic Forum en de World Business Council on Sustainable Development. Daarnaast is hij lid van de Sustainability Advisory Board van SNS Reaal, lid van de Advisory Board van de Business & Economics School van de Universiteit Maastricht en lid van de board van True Price.
Leden van de LinkedIn groep MVO professionals kunnen vanaf 14 oktober gedurende twee weken stemmen op de vier genomineerden. Hun stem weegt voor 60 procent mee in het eindoordeel. Op het Nationaal Sustainability Congres op 21 november stemmen de bezoekers op hun favoriete kandidaat. Deze stem weegt voor 40 procent mee.
De MVO-Manager van het Jaar 2013 wint, naast de bokaal, een geheel verzorgd weekend voor twee personen in Landgoed Zonheuvel te Doorn.
Het is de tweede keer dat de MVO-verkiezing van het jaar wordt georganiseerd. De titel MVO Manager van het jaar 2012 ging vorig jaar naar Annette van Waning van Vebego.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid