Overslaan en naar de inhoud gaan

Breezer minder populair

Breezers zijn steeds minder in trek. Op het hoogtepunt in 2002 werd 30 miljoen liter van het alcoholische mixdrankje verkocht. Naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit recente cijfers van de Commissie Gedistilleerd. Secretaris Joep Stassen van de Commissie Gedistilleerd, onderdeel van het Productschap Dranken, zegt dat de verkoop van gedistilleerde dranken al jaren terugloopt.

related partner content for mobile comes here

De breezer, een mix van sterke drank met een zoete smaak, was vooral na de eeuwwisseling populair onder jongeren. De overheid is al jaren bezig met het creëren van maatregelen tegen drankmisbruik door jonge drinkers. Zo opperde minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin in juni dat hij nog eens wil kijken naar de mogelijkheden om breezers uit de supermarkt te halen.

'Het is vreemd dat de overheid in 2007 met maatregelen komt voor iets dat in 2002 een hype was’, laat Stassen weten aan het ANP. Maar de Stichting Alcoholpreventie (STAP) blijft zich zorgen maken over zoete drankjes. Volgens STAP neemt de populariteit van Breezers inderdaad af, maar kiezen nu meer jongeren voor likorettes (likeurachtige drankjes). Daarin zit meer alcohol.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in