Bioscoopbranche groeit dankzij innovaties
Bioscoopexploitant Pathé heeft de doelstellingen voor 2017 ruimschoots gehaald, zegt Doron Kurz, director commerce van Pathé. ‘We hadden in 2017 de ambitie om vanuit Pathé de markt te laten groeien. Dat is gelukt. De markt is gegroeid en Pathé nog iets harder dan de markt. Het publiek blijkt enorm divers en we zien dat alle genres gegroeid zijn, óók de arthouse films.’
De bioscoopmarkt zit nu al tien jaar op een rij in de lift. De doorbraak van video on de mand heeft geen negatieve invloed gehad op het bioscoopbezoek, zo blijkt. Misschien is er juist wel een omgekeerd effect geweest: mensen zijn meer geïnteresseerd in video in de breedste zin, dus ook in een bioscoopbezoek.
Opvallend vindt Kurz dat er maar weinig landen zijn waarin de bioscoopbranche zo floreert als in Nederland. In Duitsland en Frankrijk bijvoorbeeld is er nauwelijks groei. Kurz: ‘Wij groeien over de hele breedte, in alle genres, zowel in de grote steden als de provincie.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid