ADCN Lampen: 7 Goud, 15 Zilver


DDB, ook het vaakst genomineerd (29), won 3 Zilveren Lampen en 2 Deelbekroningen. Daarnaast werd zusterbureau Tribal DDB 2 maal met Goud bekroond voor Philips Carousel. TBWA\Neboko, tweede in nominaties, ging met 1 Zilveren Lamp naar huis, de laagste score in jaren.
Indie, het bureaus dat in 2009 financieel door zeer zwaar weer ging, kon zich moreel ook winnaar voelen door als tweede bureau te eindigen met 2 Gouden en een Zilveren Lamp. Ook Kong, dat net als Tribal DDB tijdens de SpinAwards nog naast Goud greep, kon zich tevreden tonen met 2 maal Goud voor ‘Stanislav’. Ook FHV BBDO, Doom&Dickson en Wieden+Kennedy wonnen ieder 2 prijzen (resp. 2xZilver, 2xZilver en Zilver/Deelbekroning).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe prijzen werden verdeeld over in totaal 17 bureaus, bedrijven of individuen. In de categorieën springt Actiemarketing in het oog door drie Gouden Lampen. Ook in Interactief wordt goed gescoord met 2 Goud en 1 Zilver. De categorie Commercials was met 5 bekroningen nog steeds het grootst, maar niet meer zo afgetekend als vorig jaar toen er 12 inzendingen werden bekroond.
Voor het eerst sinds 2003 werd er weer een Deelbekroning Young Directors uitgereikt aan Lennart Verstegen (vorig jaar student aan de NFTA). In Fotografie, Copy en Actualiteit vielen geen prijzen.
In totaal waren er 204 inzendingen genomineerd waarvan er 28 werden bekroond. In 2009 lag dit aantal op 34 bekroningen uit 210 nominaties. (Fotografie: Chris van Houts)
Het complete overzicht van bekroningen:
ACTIEMARKETING
GOUD: Indie #039;s Pizza">‘Delivery point’ voor Domino's Pizza
GOUD: Kong ‘Stanislav’ voor Rijksoverheid/ Min. van Justitie
GOUD: UbachsWisbrun/JWT voor ‘KitKat Jesus’
INTERACTIEF
GOUD: Kong ‘Stanislav’ voor Rijksoverheid/ Min. van Justitie
GOUD: Tribal DDB ‘Cinema 21:9 / Carousel’ voor Philips
ZILVER: Lemz ‘Online catalogus’ voor Ikea (J, vLJ)
COMMERCIAL
GOUD: Tribal DDB ‘Cinema 21:9 / Carousel’ voor Philips (Internet)
ZILVER: DDB ‘Held’ voor BCC (J, vLJ) (TV)
ZILVER: DDB ‘Leo/Georgina/Jim’ voor Ziggo (J, vLJ) (TV)
ZILVER: Indie #039;s Pizza">‘Bouwvakkers’ voor Domino's Pizza (LJ, vJ) (TV)
ZILVER: TBWA\Neboko ‘Walk-in fridge doe-het-zelf’ voor Heineken (J, vLJ) (Internet)
BUITENRECLAME
GOUD: Indie ‘Delivery point’ voor Domino’s Pizza
ZILVER: Doom & Dickson ‘Goudvissenhotel’ voor D-Reizen (J, vLJ)
ZILVER: N=5 ‘Weegbushokje’ voor Fitness First (LJ, vJ)
ZILVER: DDB ‘Ongelukken’ voor Centraal Beheer (J, vLJ)
PRINT
ZILVER: Doom & Dickson ‘Geschikt/ongeschikt’ voor War Child (J, vLJ)
GEINTEGREERD
ZILVER: FHV BBDO ‘Plakkies’ voor KidsRights (J)
ZILVER: Amsterdam Worldwide ‘Zodiac Race’ voor Onitsuka Tiger (J, vLJ)
GRAFISCHE VORMGEVING
ZILVER: Wieden+Kennedy ‘Augmented sandsculpture’ voor Filmmuseum (J, vLJ)
ZILVER: Christian Borstlap/Paul Postma ‘Laat kinderen leren’ voor Stichting Kinderpostzegels (J, vLJ)
VERPAKKINGEN
ZILVER: Millford Brand-id - Flex/TheInnovationlab‘Strooiers’ voor Verstegen Spices & Sauces (J)
ZILVER: FHV BBDO ‘Mars messages’ voor Mars Nederland (J, vLJ)
JONG TALENT
BEKRONING: Joost van Middelaar & Sander van de Vlasakker ‘Mobiele Camera Bewaking’
DEELBEKRONINGEN
GELUID: DDB/FC Walvisch ‘Blue Motion Technology’ voor Volkswagen
ILLUSTRATIE: Moker Ontwerp/ Henk van het Nederend ‘Oorlog op aarde’ voor VPRO Gids
ARTDIRECTION: Wieden+Kennedy ‘Augmented sandsculpture’ voor Filmmuseum
FILMREGIE: DDB/Jeroen Annokee ‘Leo/Georgina/Jim’ voor Ziggo
YOUNG DIRECTORS: NFTA/Lennart Verstegen ‘Visser Sil’ voor Earth Water
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid