Overslaan en naar de inhoud gaan

Noorse post roept in Kerst-tearjerker op tot klimaatactie

Kerstcadeautjes en het tegengaan van klimaatverandering: niet per se de gouden combi.
Kerstman in tranen
Kerstman in tranen
© Posten
Kerstman in tranen
Kerstman in tranen
© Posten

Tweede helft november is het altijd wachten op ‘waar John Lewis mee komt’, maar het Noorse postbedrijf Posten zette inmiddels ook een indrukwekkende serie van krachtige films neer. Én met een maatschappelijke boodschap.

related partner content for mobile comes here

Dit jaar staat (het tegengaan van) klimaatverandering centraal, waarbij de liefdesrelatie tussen Santa en ‘zijn geliefde’ (moeder Aarde), onder druk komt te staan.

Father Christmas and Mother Earth

Climate Index

Het idee achter de commercial (bureau: Pol – Noorwegen), borduurt voort op de PWC Norway's Climate Index, waaruit blijkt dat van de 100 grootste Noorse bedrijven er slechts 10 de uitstoot hebben verminderd in overeenstemming met de doelstellingen van het Akkoord van Parijs. Posten is daar uiteraard één van.

De kerstcampagne - geproduceerd door Arts & Sciences en geregisseerd door Sean Meehan - is een oproep aan andere bedrijven om hun klimaatactie op te voeren.

Homo-acceptatie

Vorig jaar kwam Posten met het aangrijpende verhaal van een man die een liefdesrelatie met de Kerstman aangaat:

Posten - When Harry Met Santa (Norwegian postal service's 2021 holiday ad)

MCGA

Het jaar daarvoor kwam Posten met een anti-Trump boodschap waarin een superhufter-Kerstman Kerstweer ‘great again’ wilde maken.

The Norwegian Postal Service (Posten) - Make Christmas Great Again (Eng)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in