Overslaan en naar de inhoud gaan

Festivals strijden tegen wegwerpplastic

Plastic Promise stimuleert verantwoord plasticgebruik op evenementen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Op het Amsterdam Dance Event (ADE) is de campagne Plastic Promise gelanceerd. Dit initiatief moet verantwoord plasticgebruik binnen de evenementenindustrie stimuleren.

related partner content for mobile comes here

Het doel van Plastic Promise is om binnen drie jaar minimaal 50 procent van alle plastic wegwerpartikelen door herbruikbare producten te vervangen op evenementen. De campagne richt zich op organisatoren van festivals, sport- en zakelijke evenementen, drankmerken en andere leveranciers. Bedrijven kunnen zich aanmelden via het platform van Plastic Promise en hun doelen bekendmaken.

Stientje van Veldhoven, staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, vindt de campagne een 'forse stap op weg naar een toekomst zonder wegwerpplastic'. 'Het is bizar als je ziet hoeveel plastic bekers, rietjes en frietbakjes we produceren om die vervolgens maar één keertje te gebruiken. Zonde!', aldus Van Veldhoven. 

Organisaties als Heineken, Coca-Cola, ID&T en Grolsch hebben zich aangesloten bij Plastic Promise. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in