
Op vrijdag 28 maart kunnen bezoekers van het Museumplein in Amsterdam letterlijk dóór een Minecraft-portaal stappen. In samenwerking met Warner Bros. en ter promotie van A Minecraft Movie lanceert Doritos een innovatieve Mixed Reality-ervaring die de virtuele wereld van de game naar de echte wereld brengt. Fitzroy ontwikkelde het concept samen met Livewall en immersive design studio Beyond, beide onderdeel van United Playgrounds.
Van The Netherlands naar The Nether Lands
De activatie speelt in op een -voor insiders bekende- grap binnen de Minecraft-community: het duistere game-universum The Nether klinkt als ‘The Netherlands’. In A Minecraft Movie vormt deze wereld een belangrijk decor voor het verhaal van hoofdpersonage Steve (gespeeld door Jack Black). Doritos maakt het nu mogelijk voor fans om zelf door een portaal naar ‘The Nether Lands’ te stappen — een knipoog naar ons kikkerlandje.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandTeammanager Communicatie
Waterschap ZuiderzeelandBezoekers scannen met hun telefoon een AR-code op het fysieke portaal, en zodra ze erdoorheen stappen, belanden ze in een interactieve Minecraft-wereld. Via eenvoudige bewegingen en touchfuncties kunnen deelnemers resources verzamelen, wapens maken én een brug saboteren om de kwaadaardige Piglins te stoppen. Eén gelukkige deelnemer wint bovendien een 18-karaats gouden Doritos-chip ter waarde van duizend euro.
Campagne-ecosysteem
Volgens Thomas van Driel, ACD bij Fitzroy, is het portaal 'een ode' aan de Minecraft-community: ‘We wilden iets creëren dat niet alleen de game eert, maar ook een droom werkelijkheid maakt: The Netherlands omtoveren tot The Nether Lands.’ De activatie mikt op een breed publiek: van doorgewinterde gamers tot toevallige voorbijgangers.
De campagne wordt breed uitgerold via een mix van DOOH, social media, Fake Out-of-Home, influencer content en online advertising. De portal is op 28 maart gratis te bezoeken op het Museumplein. Daarnaast is de digitale portal toegankelijk via meer dan 135 schermen bij bioscopen, op social feeds van influencers én via doritos.nl/portal.
‘Voor Doritos draait het om het toevoegen van waarde aan de fanbeleving,’ zegt Michiel Otten, Marketing Manager bij PepsiCo. ‘Na de aftrap in Amsterdam reizen we met de portal door het hele land en België.’
Mischa Schreuder, partner bij Fitzroy, over de samenwerking: ‘Dit project laat zien wat er gebeurt als je creatie en technologie echt integreert. Twee agencies binnen United Playgrounds werkten naadloos samen om een meeslepende wereld te bouwen waarin de consument centraal staat.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid