Overslaan en naar de inhoud gaan

Doritos opent Mixed Reality portal naar Minecraft-wereld op Museumplein

In aanloop naar de bioscooprelease van A Minecraft Movie bouwt Doritos met Fitzroy een game-ervaring waar mensen doorheen kunnen lopen.
Na Amsterdam gaat de portal op reis door Nederland en België
De 3D game-ervaring is zowel gericht op doorgewinterde Minecraftfans als nieuwsgierige passanten
Na Amsterdam gaat de portal op reis door Nederland en België
De 3D game-ervaring is zowel gericht op doorgewinterde Minecraftfans als nieuwsgierige passanten

Van The Netherlands naar The Nether Lands

De activatie speelt in op een -voor insiders bekende- grap binnen de Minecraft-community: het duistere game-universum The Nether klinkt als ‘The Netherlands’. In A Minecraft Movie vormt deze wereld een belangrijk decor voor het verhaal van hoofdpersonage Steve (gespeeld door Jack Black). Doritos maakt het nu mogelijk voor fans om zelf door een portaal naar ‘The Nether Lands’ te stappen — een knipoog naar ons kikkerlandje.

Bezoekers scannen met hun telefoon een AR-code op het fysieke portaal, en zodra ze erdoorheen stappen, belanden ze in een interactieve Minecraft-wereld. Via eenvoudige bewegingen en touchfuncties kunnen deelnemers resources verzamelen, wapens maken én een brug saboteren om de kwaadaardige Piglins te stoppen. Eén gelukkige deelnemer wint bovendien een 18-karaats gouden Doritos-chip ter waarde van duizend euro.

Campagne-ecosysteem

Volgens Thomas van Driel, ACD bij Fitzroy, is het portaal 'een ode' aan de Minecraft-community: ‘We wilden iets creëren dat niet alleen de game eert, maar ook een droom werkelijkheid maakt: The Netherlands omtoveren tot The Nether Lands.’ De activatie mikt op een breed publiek: van doorgewinterde gamers tot toevallige voorbijgangers.

De campagne wordt breed uitgerold via een mix van DOOH, social media, Fake Out-of-Home, influencer content en online advertising. De portal is op 28 maart gratis te bezoeken op het Museumplein. Daarnaast is de digitale portal toegankelijk via meer dan 135 schermen bij bioscopen, op social feeds van influencers én via doritos.nl/portal.

‘Voor Doritos draait het om het toevoegen van waarde aan de fanbeleving,’ zegt Michiel Otten, Marketing Manager bij PepsiCo. ‘Na de aftrap in Amsterdam reizen we met de portal door het hele land en België.’

Mischa Schreuder, partner bij Fitzroy, over de samenwerking: ‘Dit project laat zien wat er gebeurt als je creatie en technologie echt integreert. Twee agencies binnen United Playgrounds werkten naadloos samen om een meeslepende wereld te bouwen waarin de consument centraal staat.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in