Overslaan en naar de inhoud gaan

Valantic wil met overname AIOPS groeien in e-commerce

De managing director van Valantic Nederland geeft uitleg over de overname.
Valantic
© Afbeelding: Valantic
Valantic
© Afbeelding: Valantic

Valantic neemt e-commercebureau AIOPS uit Bulgarije over om zijn propositie in dit segment te verstevigen. Ook in Nederland, vertelt Jelmer Spoelstra als managing director van Valantic Nederland. ‘Klanten willen één trusted partner voor performance marketing en technische ondersteuning en die kunnen wij nu zijn.’

related partner content for mobile comes here

Strategie

AIOPS is met zo’n 150 medewerkers en een jaaromzet van tien miljoen euro gespecialiseerd in e-commercewerk als Commercetools, Scayle en Salesforce Commerce. Nu het bedrijf onder de vlag van Valantic (3500 medewerkers, jaaromzet vijfhonderd miljoen euro) valt, kan laatstgenoemde doorgroeien in verschillende Europese landen. Een overnamebedrag is niet bekendgemaakt. Het investeringsfonds achter Valantic heeft echter vijfhonderd miljoen euro vrijgemaakt om overnames te financieren. AIOPS is niet het eerste en naar verwachting ook niet het laatste bedrijf dat zich laat verleiden door de groeistrategie van Valantic.

Groeien in Nederland

Spoelstra is ‘super blij’, zegt hij in gesprek met Adformatie. ‘De Nederlandse markt is lastig met acquisities, want er is al veel opgekocht door bureaugroepen. Valantic hanteert daarom een andere aanpak en kijkt naar partijen die óók in Nederland actief zijn en die onze propositie kunnen verstevigen.’ Zo is het bij AIOPS uitgekomen, maakt hij duidelijk. Het e-commercebureau is al actief in Nederland en werkt hier onder andere voor Puma, Versace, Michael Kors, Marc Jacobs en Ikea.

Met de overname groeit niet alleen het klantenbestand van Valantic, maar kan het bedrijf in de woorden van Spoelstra ook een bredere techstack leveren. ‘Sommige klanten vroegen ons al vaker of wij ook Salesforce Commerce kunnen verzorgen, bijvoorbeeld. Dat deden wij niet en als we dat zouden moeten opbouwen, duurt dat meerdere jaren. Met de overname van AIOPS hebben we de kennis in huis om dit per direct te doen. Klanten willen één trusted partner voor performance marketing en technische ondersteuning en die kunnen wij nu zijn.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in