Albert Heijn bestaat 130 jaar en dat was voor de supermarkt onder meer de aanleiding om zowel millennials als 65-plussers te vragen hoe zij de supermarkt van de toekomst zien. Verschillende doelgroepen: verschillende verwachtingen.
Tekst loopt door onder afbeelding
Infographic 1 (van 3)
Een uitje
Millennials zien de supermarkt van 2025 als een ‘belevingssupermarkt’, waarin boodschappen doen een ‘uitje’ is geworden. Albert Heijn licht toe: 'Een volledig gerobotiseerde, thuisbezorgende supermarkt, waarbij de fysieke winkel fungeert als sociale ontmoetingsplaats voor "vergeten boodschappen" en waar medewerkers voeding- en gezondheidsadvies geven.'
Infographic 2 (van 3)
De 65+’er ziet volgens het onderzoek toekomst in de kleine, lokale buurtsuper die snel op lokale versbehoeften in kan spelen. Albert Heijn: 'Naast verschillen zijn beide groepen echter eensgezind op onderwerpen als duurzaam, bewust en gezond leven. Trends die volgens Millennials en 65+’ers richting 2025 écht gaan doorzetten en nog concreter invulling gaan krijgen.'
In het kader van het 130-jarig bestaan organiseerde Albert Heijn op 5 juli het symposium ‘Alle ingrediënten voor een beter leven. Voor iedereen.' Dat evenement vormde de aftrap om samen met een mix van denkers, doeners, opinieleiders, experts en ervaringsdeskundigen antwoorden te vinden op grote maatschappelijke vraagstukken als:
- Voeding van de toekomst
- Werk van de toekomst
- Duurzame samenleving
- Technologische ontwikkelingen
- Verbinding met klanten
- Winkelen in de toekomst
Albert Heijn komt later dit jaar met een uitgave waarin de uitkomsten van het symposium zijn gebundeld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!