Er is reeds voldoende over geschreven, maar nog steeds niet genoeg. In tegenstelling tot eerdere berichten dat het opzeggen van Ziggo lastig zou zijn is afgelopen weken het tegenovergestelde gebleken (deze berichten waren overigens voornamelijk forumberichten, zoals op Ziggo-gebruikers.nl). Ziggo heeft namelijk honderden abonnees per ongeluk afgesloten, omdat zij Ziggo opgezegd zouden hebben. Wederom een fout in Ziggo's administratiesysteem ten koste van de consument.
De Consumentenbond had reeds eerder een formulier opengesteld voor klachten over Ziggo waar binnen no time bijna 15.000 klachten werden gemeld. De klachten blijven zich opstapelen en er word nog steeds niet veel opgelost door Ziggo.
Sterker nog, Ziggo adverteert op dit moment flink om nieuwe klanten binnen te halen, maar kan zijn bestaande klanten bijna niet eens fatsoenlijk haar diensten leveren. Tevens de wederverkopers van Ziggo balen over Ziggo en worden letterlijk gestoord van alle klachten die zijn ontvangen.
De Expert bijvoorbeeld heeft al zijn relatie met Ziggo beeindigd omdat het meer dan 4000 klachten per week ontving.
Afgelopen week heb ik van diverse mensen gehoord dat zij zijn afgesloten bij Ziggo, omdat zij Ziggo opgezegd zouden hebben. Bij navraag aan Ziggo kan Ziggo echter geen opzegging van het abonnement vinden, maar kan deze wel bevestigen door de verbindingen af te sluiten. En dit, terwijl de facturen gewoon betaald zijn en zelfs de facturen voor de volgende maanden klaar liggen.
Ondertussen zit de consument nog steeds zonder verbinding(en) en kan zo dus zonder internet, telefoon en/of digitale televisie zitten. Herstellen is een lange weg en er word zelfs door Ziggo aangeraden om gewoon totaal een nieuw abonnement te nemen. Dit omdat dit sneller zou gaan om je weer aan te sluiten bij het digitale tijdperk dat we tegenwoordig hebben dan de fouten herstellen. Bijkomstigheid is echter dat je dan wel je telefoonnummer verliest, want waar deze geregistreerd staat is wederom lastig te traceren.
Volgens de klantenpiramide leveren bestaande klanten vaak meer op voor bedrijven en zou je deze dus betere service moeten verlenen. Bij Ziggo draait het echter enkel om klanten binnen te halen, want deze worden sneller geholpen aan een verbinding en hier word ook voor geadverteerd.
De vraag overigens hoe ze hun verliezen compenseren door het gestuntel? Te denken valt aan de klantenservice dat een 0900 nummer is. Deze lijn staat continu 'hot'!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!